Una mostra sobre falles inaugura la Càtedra d'educació i patrimoni immaterial

L'exposició es podrà veure fins al 14 de gener al campus de Cappont de la UdL

FallesCatedraEducacióPatrimoniImmaterialUdL
La mostra es pot veure al Centre de Cultures del campus de Cappont. FOTO: UdL
La inauguració avui al Centre de cultures i cooperació transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL) de l'exposició Festes del foc al Pirineu, ha servit per donar el tret de sortida a la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus (CEPI).

Tant el vicerector d'Activitats culturals i projecció universitària, Joan Biscarri, com el director general de Cultura Popular de la Generalitat, Lluís Puig, el director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre, i la promotora de la Càtedra i professora de la UdL, Sofia Isus, han coincidit a a assenyalar que aquesta càtedra universitat-empresa serà determinant a l’hora d’aconseguir l’objectiu de la Unesco de salvaguardar aquesta festa mil·lenària.

Biscarri ha encoratjat les institucions que li donen suport -el Departament de Cultura, l’Institut d’Estudis Ilerdencs i IDAPA- que continuïn fent-ho i ha destacat l'interès de la UdL en aquesta tradició per crear una càtedra a un any de la proclamació de les Festes del Foc com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat de la Unesco.

Per la seua part, Puig i Alegre, han afirmat que la implicació conjunta en projectes culturals d'aquest tipus ajuden a impulsar accions de turisme vivencial i de qualitat que contribueixen a mantenir l’essència d'aquestes tradicions.

A l’acte també hi ha assistit Maria José Erta, presidenta de l’Associació de Municipis Fallaires, Josep Borrell, director dels Serveis Territorials de Cultura de Lleida, i representants de col·lectius fallaires.

L'exposició, que es podrà veure fins al 14 de gener, ha estat promoguda per la Direcció General de Cultura Popular Associacionisme i Acció Culturals de la Generalitat. S'hi presenten fotografies, audiovisuals i també una quinzena de torxes provinents de diferents pobles, amb l'objectiu d'explicar la importància, la simbologia l'origen de la festa així com la seua transversalitat al llarg del territori pirinenc català, aragonès, andorrà i francès.

TEXT: CEPI/ Oficina de Premsa de la UdL

Exposició itinerant Festes del Foc als Pirineus