Un pas pas més contra la LGBTIfòbia

Col·laboració de la UdL i la Generalitat per atendre situacions de discriminació

conveni
Un moment de la signatura. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) i el Departament de Treball, Afers socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya col·laboraran per atendre situacions de discriminació per orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. El rector de la UdL, Jaume Puy, i la directora general en funcions d'igualtat del Departament, Mireia Mata Solsona, han signat avui el conveni que formalitza la cooperació entre ambdós institucions en aquest àmbit.

L'acord té com a objectiu facilitar l’acompanyament i l’atenció especialitzada en situacions  de discriminació per orientació sexual o per identitat i expressió de gènere que es produeixin a la UdL, tot  establint un circuit de derivació dels casos detectats entre l'estudiantat, el personal docent i investigador i el d'administració i serveis cap al Servei d’Atenció Integral (SAI) LGBTI de Lleida.

El centre Dolors Piera d'igualtat d'oportunitats i promoció de les dones de la UdL serà l'encarregat de realitzar una primera atenció i valoració dels casos de discriminació que sorgeixin entre la comunitat universitària o que afectin algun membre de la comunitat universitària i de coordinar-se amb el Servei d’Atenció Integral LGBTI de Lleida per fer-ne, si s'escau, la derivació.

La Universitat de Lleida és la tercera universitat catalana i la primera de fora de Barcelona que signa un conveni d'aquestes característiques, la primera va ser la Universitat Pompeu Fabra i la segona l'Autònoma de Barcelona. Així ho ha destacat Mireia Mata durant la signatura de l'acord, que ha ressaltat la importància que aquests serveis estiguin garantits arreu del territori.

Per la seua part, Jaume Puy, ha afirmat que la no discriminació ha de ser el motiu principal pel qual ha de lluitar la universitat, perquè el sentit de la mateixa és donar oportunitats a tothom per igual.