Un elogi sobre l'humor clou les Aules d'extensió universitària

El periodista Carles Capdevila reivindica l'optimisme davant un món sense sentit

aules
Un moment de la cloenda. FOTO: UdL

Viure de bon humor, ha estat el títol que el director i fundador del diari Ara, Carles Capdevila, ha triat per la conferència de cloenda del curs 2015-2016 de les Aules d'extensió universitària de Lleida. En la seua xerrada, plena d'anècdotes personals, sobretot les que feien referència a la relació amb els seus fills i la lluita que manté amb el càncer que pateix, Capdevila ha reivindicat l'optimisme com una bona manera d'afrontar la vida.

"L'optimisme sempre és recomanable, però quan les coses van maldades és imprescindible", ha afirmat. En aquest sentit, ha volgut insistir en el fet que l'actitud positiva, no té res a veure a com et van les coses. Hi ha gent a la qual li van bé i és pessimista i gent a la qual no li va tan bé i és optimista, ha afegit. Segons els periodista, l'optimisme, és una manera de plantar cara als problemes que "a mi m'ha servit a ser pare i a lluitar amb el càncer".

Tot i així, ha precisat que hi ha motius suficients per ser pessimista degut a què el món no té massa sentit, però és que el sentit li hem de donar nosaltres, ha dit. Davant el pessimisme, Capdevila ha reivindicat la visió artesana del món, com una formar d'acabar bé les coses que un fa, i de l'altra, el voluntarisme i l'associacionisme. "La gent que malgrat els seus problemes troba temps per dedicar-lo als altres demostra que s'afronta a la vida d'una manera optimista".

L'humor, ha afegit, no vol dir viure rient sempre però sí tenir una actitud que ell ha qualificat "d'humorada". Tenir humor és tenir moral, amor, ironia i, per damunt de tot tenir ganes de viure, ha conclòs.

Les Aules d'extensió universitària de Lleida han tingut aquest curs més de 700 alumnes. El seu president, Francesc Rué, ha dit que el curs vinent, davant la creixent demanda, ampliarien en 100 places més aquest activitat formativa que també ofereixen diferents poblacions lleidatanes.

Carregant el reproductor...