La UdL potenciarà la recerca i la formació sobre regadius

En col·laboració amb l'Associació Catalana de Comunitats de Regants

conveniACATCOR
Roberto Fernández i Ros, durant la signatura / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) i l'Associació Catalana de Comunitats de Regants (ACATCOR) col·laboraran en temes de formació, recerca i difusió de coneixements en virtut d'un conveni que han signat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president d'ACATCOR, Amadeu Ros. L'acord, amb una vigència de quatre anys, preveu "promoure estudis que contribueixin a obtenir una informació d'origen i amb base científica per millorar el regadiu, contribuint també a la major comprensió de la seua importància davant de la societat, en la seua contribució a la producció d'aliments, a la generació de riquesa i a la conservació del medi ambient". La UdL és la primera universitat en col·laborar oficialment amb ACATCOR.

Ros - que també és president del canal d'Urgell - ha destacat dos grans necessitats per part dels regants a curt i mig termini: la modernització de les infraestructures i el relleu de personal. "Només al canal d'Urgell cal buscar relleu a una desena de persones en els propers anys i volem que siguin treballadors formats en àmbits com l'enginyeria agrònoma i el dret administratiu, a poder ser de la Universitat de Lleida", ha destacat. Precisament, el dret és un dels camps que també volen potenciar quant a recerca, sobre tot pel que fa a temes com ara l'aplicació de la legislació de contractes del sector públic o l'elaboració de reglaments de funcionament intern.

La degana de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL, Maria José Puyalto, ha explicat que els Treballs de Final de Grau (TFG) poden ser una bona via per donar resposta a aquestes demandes d'anàlisi acadèmica dels regants, al mateix temps que l'alumnat pren contacte amb les necessitats reals del territori. "Es poden impulsar TFGs tant des de la nostra Facultat com des d'altres centres de la UdL", ha explicat la degana. En aquest sentit, el rector ha subratllat que "la UdL té una gran vocació agroalimentària, el que abasta tant l'agronomia com les ciències socials, les ciències jurídiques o fins i tot la nutrició".

La UdL i ACATCOR - que plega 65 comunitats de regants d'arreu del territori català i 190.000 hectàrees- crearan una plataforma conjunta de col·laboració que contempla la realització de cursos de formació, mestratges i màsters sobre temes relacionats amb les comunitats de regants i el regadiu, seguint els requeriments del Comitè de Formació Continua (CFC) de la pròpia UdL; l'elaboració de treballs de recerca; i la participació en el taller de sortides professionals del grau en Dret, Administració i Direcció d'Empreses o altres especialitats impartides a la UdL.