La UdL, cinquena de l'Estat espanyol en rendiment

Segons l'U-Ranking 2019, que també la situa quarta en docència i setena en recerca

La Universitat de Lleida (UdL) se situa al cinquè lloc de l'Estat espanyol pel que fa a rendiment, segons l'U-Ranking 2019 que han elaborat la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques. L'estudi, que ha analitzat  62 universitats -48 públiques i 14 privades-, atorga un índex d'1,2 a la UdL. "Només 9 universitats de l'Estat obtenen una puntuació major que la nostra i això té molt mèrit tenint en compte la mida de la UdL", destaca el coordinador econòmic, Ramon Saladrigues.

En aquest apartat de rendiment, la Universitat de Lleida se situa al cinquè esgraó d'un total d'onze, en una posició compartida amb les universitats de Santiago de Compostela, Miguel Hernández d'Elx, Alcalà d'Henares, Navarra, Politècnica de Madrid i València. Un any més, lidera la classificació la Universitat Pompeu Fabra (UPF), amb un índex d'1,7. La segueixen la Carlos III, la Politècnica de Catalunya i la Politècnica de València.

Quant a activitat docent, la UdL ocupa el quart lloc, amb un índex d'1,1, a l'igual que l'Autònoma de Madrid, la Complutense o l'Autònoma de Barcelona (UAB), entre altres. Encapçalen aquest llistat, amb un 1,4, la Universitat de Navarra, la Nebrija (Madrid) i la Politècnica de València.

Pel que fa a recerca, l'U-Ranking 2019 situa la Universitat de Lleida en setena posició amb un índex d'1,2, el mateix que centres més grans com ara la Universitat de València o la del País Basc. Aquesta classificació la lidera l'UPF, amb un 2,4, seguida per la UAB, amb 1,7.

L'anàlisi per comunitats revela que el sistema universitari català és el més potent de l'Estat. L'estudi també ha analitzat la taxa d'abandonament dels estudis, que a nivell estatal se situa en el 33,3% pel període 2012-2013. Un 11,9% canvia de grau i el 21,4%, abandona la universitat. En el cas de la UdL, la taxa d'abandonament dels graus és de l'11,6% mentre el percentatge dels que abandonen completament els estudis superiors és del 22,4%. Per branques, l'abandó dels graus en humanitats és del 32%; en Ciències Socials i Jurídiques, del 21,4%, el mateix percentatge que en Ciències; del 32,5 per cent en les enginyeries i un 15% en Ciències de la Salut.