Premi a la recerca del professor Matias-Guiu

El catedràtic de Medicina rep el guardó de l'ICS a la Trajectòria Investigadora

matiasguiuUdL2017
El catedràtic d'Anatomia Patològica Foto: UdL

El catedràtic d'Anatomia Patològica de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Xavier Matias-Guiu, ha estat guardonat amb un dels Premis de Recerca de l'Institut Català de la Salut (ICS).  Ha aconseguit el reconeixement a la Trajectòria Investigadora als Hospitals de l'ICS, ‘ex aequo’ amb Arturo Evangelista, de l'Hospital universitari Vall d'Hebron de Barcelona. El Premi a la Trajectòria Investigadora Infermera ha estat per a Carmen Fuentelsaz, del Vall d'Hebron, i el Premi a la Investigadora Jove, per a Silvia Bielsa, de l'Hospital universitari Arnau de Vilanova de Lleida.

Matías-Guiu, a banda de catedràtic a la UdL, és el cap del Servei d’Anatomia Patològica de l'Arnau de Vilanova i de l'Hospital Universitari de Bellvitge, a Barcelona. També ha estat director de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) entre els anys 2006 i 2015. La seua línia de recerca fonamental se centra en els mecanismes moleculars del càncer d'endometri. Ha rebut, entre d’altres, el Premi Josep Trueta a la Recerca Científica i la Medalla Narcís Monturiol al Mèrit Científic i Tecnològic.

Text: Oficina de Premsa UdL / Comunicació IRBLleida