Nou programa de mobilitat de la UdL amb Indonèsia, Ucraïna i Algèria

El Consell de govern aprova ajuts per a l'estudiantat i per prestigiar graus i postgraus

estudiants2014UdL
FOTO: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) obre aquest dijous una nova convocatòria de mobilitat, amb una quinzena de places i uns 60.000 euros de dotació econòmica. Es tracta de l'Erasmus+ amb països associats, de fora de la Unió Europea, que en la seua primera edició no inclou totes les universitats espanyoles. El Consell de govern ha aprovat avui la convocatòria que beneficia estudiantat i professorat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA).

En el cas de l'EPS, la mobilitat s'estableix amb l'Institut Teknologi Bandung, a Indonèsia per a la Doble Titulació Màster Universitari en Enginyeria Informàtica - Master Degree in Computational Science. Quant a l'ETSEA, els intercanvis d'alumnat i professorat seran amb la Universitat Nacional Agrària de Lviv (Ucraïna) i Université Ibn Khaldoun (Algèria). Les places disponibles es publicaran al web de l'Oficina de Relacions Internacionals de la UdL i les sol·licituds es poden presentar fins el dia 22 de febrer.  Donat que el programa s'estrena a mig curs, les estades es podran allargar fins al primer semestre del curs 2016-2017.

El Consell ha aprovat a més, la segona convocatòria del Programa d'accions per a l'impuls del prestigi acadèmic i social dels estudis oficials de la UdL, amb un pressupost de 140.000 euros, que va engegar l'any passat. Cada centre podrà rebre, com a màxim, 20.000 euros en concepte del 75% del valor del conjunt d'accions que sol·liciti sempre i quan resultin avaluades favorablement. Les propostes han de tenir com a objectiu enfortir el prestigi dels estudis oficials de màster i de grau a nivell nacional i internacional.

En la primera convocatòria, per exemple, la Facultat de Medicina va becar dos alumnes del grau de Nutrició humana i dietètica, Eloi Torrent i Aleix Brosel, per presentar els resultats dels seus treballs de final de grau al congrés internacional, Diet and Optimum Health Conference, a la ciutat d'Oregon (Estats Units).

El Consell de govern també ha donat llum verda al Reglament de les associacions d'estudiants de la Universitat de Lleida, un document que amplia l'anterior que només feia referència al registre d'associacions i dóna resposta "a noves necessitats com ara la inscripció en registres autonòmics o estatals d'acord amb la legalitat vigent o l'impuls de les relacions entre les diverses associacions", segons ha explicat la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila. En el mateix àmbit, s'han aprovat dos convocatòries d'ajuts per al desenvolupament de les activitats de les associacions i dels consells de l'estudiantat dotades amb 12.000 i 6.000 euros respectivament, la qual cosa suposa un increment de més de 7.000 euros respecte l'anterior convocatòria. Els ajuts no només aniran destinats a activitats culturals sinó també a donar suport a les activitats pròpies de consells i associacions.

D'altra banda, s'ha donat llum verda al calendari acadèmic per al proper curs 2016/2017, tot fixant-se l'inici del mateix, el dia 12 de setembre per als graus, i el 24 d'octubre per als màsters. Les classes del segon semestre finalitzaran el 24 de maig i el període d'activitats avaluatives obligatòries el 21 de juny; mentre que les opcionals ho fan el 30 de juny. El consell també ha aprovat el canvi de nom del departament de Producció Animal pel de departament de Ciència Animal.