MicroMOOC sobre 'ciència oberta' de divuit universitats

Arrenca per Twitter el 21 d'octubre en català, castellà, euskera, gallec i anglès

48085488587_7a52da5ded_b
La ciència oberta promou el lliure accés a la investigació. FOTO: ICE-UdL
La unitat de Biblioteca i Documentació de la Universitat de Lleida (UdL) participa, amb disset universitats més de tot l'Estat i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) en la tercera edició del curs gratuït sobre accés obert, que s'impartirà del 21 al 25 d'octubre a través de Twitter coincidint amb la Setmana Internacional de l'Accés Obert.

El microMOOC està dedicat enguany al moviment Open science (ciència en obert) que promou el lliure accés al pensament i la investigació perquè arribi al major nombre de persones, en la línia dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. El seu objectiu és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l'accés obert a les publicacions científiques i a les dades de recerca, com promoure la investigació participativa i quines són les noves maneres d'avaluar la recerca. Adreçat a investigadores, investigadors i estudiantat de doctorat, màster i postgrau, es el primer cop s'ofereix en cinc idiomes (català, castellà, euskera, gallec i anglès).

Impulsat per la UOC, en l'elaboració de continguts hi participen a més, personal de les biblioteques de les universitats de Lleida, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, Girona, Rovira i Virgili, Ramon Llull, Vic-Central de Catalunya, Jaume I, Mondragon Unibertsitatea, la Universidad Carlos III de Madrid, la d'Extremadura, Huelva, León i Santiago de Compostel·la. Col·laboren en la difusió el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), la Xarxa de Biblioteques Universitàries Espanyoles (REBIUN), l'Associació Europea d'Universitats (European University Association, EUA), la Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche (LIBER) i SPARC Europe.

Cada dia, del 21 al 25 d'octubre, des del compte de Twitter @moocmicro es posarà l'accent en un aspecte diferent de la ciència oberta, amb un llenguatge senzill i divulgatiu. Només cal triar l'etiqueta que es prefereixi en funció de l'idioma i l'horari de publicació:

●      #OpenScienceMOOC19 (anglès) - 9 h
●      #CiènciaObertaMOOC19 (català) - 10 h