Medalla Narcís Monturiol per a Gustavo Slafer

L'investigador de la UdL, distingit per la seua aportació a la ciència

Slafer
L'expert en fisiologia de cultius / Foto: Agrotecnio
El professor investigador ICREA de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV) de la Universitat de Lleida (UdL) i del centre Agrotecnio-CERCA Gustavo Slafer Lago és un dels guardonats enguany amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic que atorga la Generalitat de Catalunya. En aquesta edició, el Govern ha aprovat la concessió de la medalla a sis investigadors i quatre investigadores. La Placa Narcís Monturiol serà pel Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC).

Gustavo Slafer treballa a la UdL des de 2003. Membre del departament de Ciència i Enginyeria Forestal i Agrícola de l'ETSEAFiV i del grup de recerca Fisiologia de cultius d'Agrotecnio, també és professor honorari a les universitats de Nottingham (Regne Unit) i Buenos Aires (Argentina). La seua recerca se centra en les bases fisiològiques del rendiment de les collites per augmentar la producció amb un ús eficient dels recursos, millorant la sostenibilitat i reduint l'impacte mediambiental.

Amb Slafer, també rebran la Medalla Narcís Monturiol 2024: Jordi Alberch Vié (Universitat de Barcelona - UB), Anna Alberni Jordà (UB), Anna Alberni Jordà (CSIC), Àngel Lozano Solsona (Universitat Pompeu Fabra - UPF), Emilio Palomares Gil (ICIQ), Ana Isabel Pérez Neira (Universitat Politècnica de Catalunya - UPC), Petia Radeva (UB), Marta Reynal Querol (UPF), Antonio Villaverde Corrales (Universitat Autònoma de Barcelona-UAB).

Des que l'executiu català va instituir els guardons Narcís Monturiol l'any 1982, ha atorgat 311 medalles (238 a homes i 73 a dones) i 48 plaques a institucions.  Entre els distingits a la Universitat de Lleida hi ha la catedràtica d'Edafologia i Química Agrícola, Rosa M. Poch Claret (2023); Paul Christou (2020), Olga Martín (2018), Ramon Albajes (2002) i Ignacio Romagosa (1998), tots ells de l'ETSEAFIV; Conxita Mir (2009), de la Facultat de Lletres; Enric Herrero (1996) i Xavier Matias-Guiu (2015), de la Facultat de Medicina; i Luisa F. Cabeza (2012), de l'Escola Politècnica Superior.