Medalla Narcís Monturiol per a la catedràtica Olga Martín

Per la seua contribució al desenvolupament de la ciència

La catedràtica de l'ETSEA de la UdL, Olga Martín, primera espanyola a l'Acadèmia Internacional de Ciència i  Tecnologia d'Aliments
La investigadora també dirigeix l'Escola de Doctorat de la UdL / Foto: Xavi Mitjana
La catedràtica de tecnologia d'aliments de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL),  Olga Martín Belloso, rebrà la Medalla Narcís Monturiol que atorga la Generalitat de Catalunya, en reconeixement a la seua contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia. El Govern ha aprovat aquest dimarts la concessió de la Medalla i de la Placa Narcís Monturiol a un total de 19 personalitats i a la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

L'activitat investigadora d'Olga Martín - professora de la UdL des de 1992- "se centra en el desenvolupament de noves tecnologies per a l'obtenció d'aliments segurs, saludables, atractius i estables d'una manera sostenible", destaca la resolució. El Grup de Recerca de Noves Tecnologies per al Processament d'Aliments que ella va crear "és actualment una referència mundial en processament no tèrmic d'aliments", afegeix.

Doctora en ciències Químiques, la catedràtica de l'ETSEA ha estat la primera espanyola a l'Acadèmia Internacional de Ciència i Tecnologia d'Aliments. La Generalitat la va distingir l'any 2009 en la primera convocatòria del Programa ICREA Acadèmia que reconeix l'excel·lència en la recerca i la capacitat de lideratge. Actualment, compagina la seua activitat docent i de recerca amb la direcció de l'Escola de Doctorat de la UdL.

Més informació

19 personalitats i una institució rebran la Medalla i la Placa Narcís Monturiol6