Més de 300 persones, al VIIIè Memorial Hortènsia Alonso

L'impacte de la violència masclista en filles i fills serà l'eix de la jornada

image_large
L'auditori del campus 1 d'octubre torna a acollir la jornada. FOTO: UdL
Més de 320 persones participen demà al VIIIè Memorial Hortènsia Alonso, que tindrà lloc l'Auditori del Campus 1 d'octubre de la Universitat de Lleida (UdL). Fer visible l'impacte de la violència masclista en la vida de les filles i els fills de les dones que la pateixen i com s'ha de treballar per aconseguir la recuperació integral d’aquests infants i adolescents són els objectius d'aquesta jornada que se celebra en el marc dels actes del dia 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones i que es podrà seguir per streaming.

Organitzada pel Centre Dolors Piera d’Igualtat d’Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, Creu Roja, el Grup de Dones Lleida i la regidoria d’Educació, Cooperació, Drets civils i Feminismes de l’Ajuntament de Lleida, la jornada compta amb expertes com ara Maria Álvarez, psicòloga clínica de la salut de l’Associació EXIL i de l’Institut de formació e investigació-acció sobre las conseqüències de la violència i la promoció de la resiliència, que serà l'encarregada d'obrir les sessions amb una conferència sobre les conseqüències de la violència masclista en els infants.

També s'ha programat una taula d'experiències i bones pràctiques en intervenció amb infants i adolescents en entorns en violències masclistes on participaran M. Teresa Pérez-Caballero, psicopedagoga i presidenta de l'associació Deméter por la Igualdad, Esther Tolosa, psicòloga sanitària i psicoterapeuta a l’Espai Essen, i Montse Plaza, psicòloga social especialitzada en violències masclistes i maternitat.

A la tarda, tindrà lloc un taller d’autodefensa feminista, conduït per l'educadora social experta en gènere, Paula Ibàñez, al Centre cívic del Centre Històric, i que ha estat promogut pel Grup de Dones de Lleida.

El VIIIè Memorial Hortènsia Alonso està adreçat a personal tècnic i professionals vinculats amb l'atenció a dones i filles i fills en situació de violència masclista, així com a estudiantat i professorat interessat en l'abordatge d'aquesta matèria.

Amb aquesta jornada es vol posar de manifest la importància del treball en xarxa, de manera estratègica i coordinada, per tal de promoure la recuperació integral de d'infants i adolescents que viuen o han viscut situacions de violència masclista, expliquen les entitats organitzadores.

TEXT: PREMSA PAERIA/ PREMSA UdL