L'equip de govern es referma en cercar una solució negociada a l'ocupació

El Consell de govern aprova destinar 250.000 euros a nous ajuts per a l'estudiantat

Consell de Govern de la UdL 2016
La sessió s'ha desenvolupat al campus de Cappont Foto: UdL

Durant la sessió ordinària del Consell de govern de la Universitat de Lleida, que ha tingut lloc avui de forma extraordinària al campus de Cappont, l’equip de govern de la UdL ha manifestat "la seua ferma voluntat de cercar una solució dialogada de l’ocupació de diversos espais del Rectorat i assenyala que serà el Consell de Govern, qui, finalment, prendrà una determinació".

En aquest sentit, el rector ha ratificat que "estem, sobretot, davant de la defensa de la llibertat d’exercici docent del professorat, per la qual cosa, és absolutament necessari el lliure i adequat desenvolupament de les diverses activitats acadèmiques". Així mateix ha subratllat, "l’obligació de la institució de garantir la integritat física de tots els membres de la comunitat universitària".

El rector ha demanat la desocupació que té lloc a l’edifici de Rectorat per a què tornin a la normalitat les activitats docents i de gestió. "Si això es garanteix, l’equip de govern es compromet a què no hi hagi cap conseqüència acadèmica i treballarà per a què tampoc hi hagin conseqüències legals", ha dit.

L’equip de govern ha considerat que és positiu per aprofundir en el diàleg que puguin participar mediadors acceptats per ambdós bandes. Així com també ha valorat de forma positiva l'aplicació de l’acord del Consell Interuniversitari de Catalunya per a la resolució de conflictes de les Universitats Catalanes, aprovat en el 2012.

En el decurs del Consell de Govern han intervingut diferents representants del professorat, del personal d'administració i serveis i de l'estudiantat, així com dos membres del personal acadèmic que havien sol·licitat assistir a la sessió i que han mostrat diferents posicionaments envers la situació actual.

La sessió també ha servit per aprovar tres noves convocatòries d'ajudes destinades a l'estudiantat per un muntant de 250.000 euros. Es tracta: dels ajuts per a l'habitatge i el desplaçament, les beques-salari per a estudiants de nou accés a graus, i els ajuts per a la formació i l'acreditació d'una tercera llengua.

Pel que fa a la primera convocatòria, hi pot optar l'alumnat de grau o de màster oficial dels centres propis de la Universitat de Lleida amb domicili familiar fora de les seus de la UdL. L'import global és de 200.000 euros: 150.000 euros per la modalitat d'ajuts per habitatge, i 50.000 euros per la modalitat d'ajuts per al desplaçament diari. Els estudiants que vulguin sol·licitar-ho ho podran fer del 15 de setembre al 15 de novembre de 2016.

Quant a les beques salari, amb una dotació de 30.000 euros, estan destinades a estudiantat amb qualificacions excel·lents en els seus estudis previs de secundària, que es matriculin en un grau en un centre propi de la UdL. El número de beques convocades és de 6: 4 per a estudiants de Batxillerat i 2 per a estudiants de Cicles Formatius de Grau Superior. La borsa de la beca comprèn el pagament de 400 euros mensuals durant 10 mesos, renovables durant els anys de durada del grau. El termini per demanar-les és del 15 de juny al 30 de juliol de 2016.

L'altra nova convocatòria aprovada ha estat la dels ajuts per a la formació i l'acreditació de les terceres llengües establertes al sistema educatiu de Catalunya (anglès, francès, alemany i italià), per a estudiants que no poden sol·licitar l'ajut AGAUR i que estiguin matriculats en un estudi oficial en un centre propi de la Universitat de Lleida (grau, màster oficial, programa de doctorat), sense que es tingui en compte l'any d'inici dels seus estudis ni el sistema educatiu de procedència. Es destinaran un total de 20.000 euros, 17.000 per a estudiants amb domicili familiar i renda a l'Estat espanyol, i 3.000 per a estudiants amb domicili familiar a l’estranger i sense renda a l'Estat. Aquesta convocatòria estarà oberta fins al 30 de setembre.

També s'ha donat llum verda a la convocatòria anual d'ajuts per a estudiants de la UdL amb necessitats especials, dotada amb 4.000 euros que es distribueixen en tres modalitats: ajuda tècnica personalitzada, interpretació del llenguatge de signes i altres ajuts.

D'altra banda, el Consell de Govern ha aprovat la doble titulació Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Turisme, que es preveu impartir el proper curs acadèmic. La professió per a la qual es capacita els graduats i les graduades un cop finalitzat l'itinerari formatiu de la doble titulació és la d'economista especialitzat en Empresa Turística. La durada d'aquestes estudis és de 10 semestres (5 cursos acadèmics) amb un total de 309 crèdits ECTS a cursar.

TEXT: Consell de direcció de la UdL/ Oficina de Premsa