L'alumnat de primer de grau torna a la semipresencialitat

La UdL espera un retorn gradual a la normalitat acadèmica

retorn primer
Una classe de primer a la Facultat de Lletres, avui / Foto: UdL
Les 1.288 estudiantes i els 850 estudiants de primer curs dels graus que imparteix la Universitat de Lleida (UdL) recuperen aquesta setmana part de la docència presencial, en virtut de les últimes mesures aprovades pel PROCICAT en l'actual context de la COVID a Catalunya. Alguns ja han tornat a les aules aquest dilluns, 15 de febrer, mentre altres ho aniran fent al llarg dels propers dies.  D'aquests 2.138 alumnes de primer de grau, 171 es troben al campus Igualada-UdL.

"Esperem que el PROCICAT prorrogui aquesta semipresencialitat i a poc a poc puguem tenir un retorn gradual a la normalitat acadèmica", ha destacat la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Qualitat de la UdL, Paquita Santiveri. "La presencialitat en les classes teòriques estarà al voltant del 50%, tot i que alguns centres superin aquest percentatge", ha explicat. "Això suposa tornar a una situació similar a la del setembre",  ha afegit la vicerectora.

"Les universitats havíem demanat aquest retorn a la semipresencialitat, sobretot per a l'alumnat de primer que ha de fer la transició a l'educació superior", destaca Paquita Santiveri. "Per adaptar-se a la vida universitària l'única manera és venir a classe", ha afirmat la vicerectora.

La UdL prioritza que els continguts que es puguin impartir de forma virtual es mantinguin en aquest format i que l'activitat presencial se centri només en les activitats més pràctiques i en grups petits, sempre complint amb les mesures de prevenció com l'ús de màscara, la ventilació i la distància entre persones. "Això fa que la capacitat de les aules quedi reduïda al 35% del que seria normal", destaca Santiveri.

El Govern va aprovar el 4 de febrer reprendre parcialment l'activitat presencial només per a l'estudiantat de primer durant dos setmanes prorrogables. Pel que fa a la resta de cursos de grau universitari, màsters i postgraus, l'activitat presencial se cenyeix únicament a les pràctiques i els exàmens que s'hagin programat en aquesta modalitat. Les biblioteques continuen obertes a la meitat del seu aforament.