La UdL cedeix ordinadors i tauletes a estudiants per seguir la docència virtual

També ha finançat l'ampliació de dades mòbils a una vintena d'alumnes

tablets-petita.png_1324743939
Una de les tauletes de la biblioteca. FOTO: Biblioteca i documentació UdL

Una iniciativa impulsada pel Vicerectorat d'estudiants i ocupació, en col·laboració amb la Coordinació de compromís social, igualtat i cooperació i el Consell de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) amb l'objectiu de facilitar el seguiment de la docència no presencial a tot l'estudiantat, ha atès fins ara 40 sol·licituds d'aquest col·lectiu.

Ja s'han repartit 5 ordinadors a domicili cedits pel Col·legi oficial d'infermeria de Lleida (COILL) que s'han dut a casa dels alumnes per persones voluntàries del propi Col·legi, 2 ordinadors de la unitat de Desenvolupament i cooperació de la UdL es facilitaran en breu, i 2 tauletes procedents de la Biblioteca de Lletres ja estan en mans de l'alumnat.

A més, el vicerectorat finança a 20 estudiants l'ampliació de dades mòbils i, en col·laboració amb els centres i la unitat d'Informació i comunicacions de la UdL, ha donat solució a altres requeriments sobre programari específic de determinades assignatures.

La valoració que en fa la vicerectora d'estudiants i ocupabilitat, Montse Rue, és que fins ara s'ha pogut donar una resposta ràpida a les sol·licituds que han fet arribar els estudiants mitjançant el formulari que es va activar el passat 25 de març. "El nombre d'estudiants que tenen problemes per seguir la docència virtual és molt reduït. N'hi ha que tenen problemes menors en la connexió, però com que les videoconferències es graven, se les poden descarregar en qualsevol moment, la qual cosa també facilita l'aprenentatge posterior".

Rue, que assegura que continuaran fent el seguiment per possibles incidències que es vagin produint durant tot el període de docència a distància, agraeix a les unitats de la UdL que s'han implicat per donar resposta, així com a la generositat del COILL.

Per la seua part, el Consell de l'Estudiantat, valora molt positivament que es pugui donar resposta a l’alumnat que no disposa dels recursos telemàtics necessaris per poder continuar treballant des de casa. I aprofita per recordar que fins al 30 d'abril es poden sol·licitar els ajuts a l'estudi per a situacions socioeconòmiques greus que hagin pogut condicionar el pagament de la matrícula de les titulacions oficials de la UdL durant el curs acadèmic.