La Mostra de teatre interuniversitari arrenca aquest dijous amb sis obres

Una vuitantena de joves participen en les representacions

teatrealaudl
La Pública de Navarra obre el certamen amb Polifonia Foto: UPNA

Un total de 82 joves de sis universitats espanyoles participaran a la Mostra de teatre interuniversitari que arrenca aquest dijous a la capital del Segrià. Es tracta dels grups de la Universitat de Lleida (UdL), la Pública de Navarra (UPNA), la d'Ourense, la de Vic (UVic), la de Girona (UdG) i la Rovira i Virgili de Tarragona (URV). Durant quatre dies,  protagonitzaran sis obres al teatre municipal de l'Escorxador i l'Espai Sant Martí.

Els primers en obrir foc seran les actrius i actors de la UPNA, amb Polifonía, una obra escrita per Diana de Paco Serrano inspirada en la mitologia grega i amb sis dels grans mites clàssics femenins. La UVic posa en escena Marat-Sade, de Peter Weiss, i la d'Ourense, Demediado, de Fernando Dacosta a partir de l'obra d'Italo Calvino. Mentre, la UdG aposta per un clàssic com Otel·lo, de William Shakespeare. Les creacions pròpies arriben de la mà de la URV, amb Els ametllers ja han florit, i la UdL, que presenta Projecte Cooper.

La Universitat de Lleida va posar en marxa aquesta iniciativa l'any 2000 i, des de llavors, la ciutat ha acollit la mostra interuniversitària en cinc ocasions: els anys 2000, 2003, 2008, 2013 i 2016. En la present edició, les representacions han començat a Pamplona. Després de passar per Girona, clouen la gira a Lleida.

Mostra Transversal Interuniversitària de Teatre