L'Escola Politècnica fitxa l'artista multimèdia Albert Barqué-Duran

Pel nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives

barqué zero gravity
Barqué, de peu, amb Marzenit en una presentació a l'EPS el 2018 / Foto: EPS-UdL
L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha incorporat al seu claustre de professorat l'investigador i artista digital Albert Barqué-Duran pel nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives que s'estrena aquest curs 2019-2020 amb 40 places a primer. Doctorat en Ciències Cognitives per la City, University of London, és conegut per combinar mètodes clàssics de belles arts amb tècniques New-Media (intel·ligència artificial, creativitat computacional, música electrònica experimental...).

Entre els darrers projectes de Barqué-Duran destaquen The Zero Gravity Band, que va presentar al Sonar 2019 amb el DJ de Mollerussa Marc Marzenit; i la instal·lació Ultimate emoji, presentada a la Mobile Week Barcelona 2019. També ha estat una de les personalitats escollides del F.C. Barcelona i Nike per difondre el nou model de samarreta del club blaugrana per a aquesta temporada 2019-20.

El nou professor de l'EPS compaginarà la feina a la UdL amb la d'Honorary Research Fellow a la City, University of London. Dirigeix projectes disruptius en la intersecció d'art, ciència i tecnologia amb els objectius de "trobar nous formats de generació de coneixement científic, reflexionar sobre temes contemporanis i futuristes i les seues implicacions culturals, i crear experiències potents per impulsar els límits de la percepció humana", destaca.