'Experimenta la meravellosa força de la música', proper concert a la UdL

A càrrec l'orquestra Ensemble XXI dirigida per Josep Antoni Chic

OrquestraEnsembleXXIUdL
Ensemble XXI. FOTO: Ricard Chic
El proper concert de la XXIV Temporada musical de la Universitat de Lleida convida a "experimentar la meravellosa força de la música". Aquest és el títol de la proposta que dimecres 14, a les sis de la tarda, presenta, a la Sala d'actes del Rectorat, l'orquestra Ensemble XXI, que dirigeix el seu fundador, el compositor i guitarrista lleidatà, Josep Antoni Chic.

El programa inclou les tradicionals En los bosques de Bretaña i El oasis perdido, així com diferents composicions de Chic: Bruma sobre el río, El secreto del lago, La milagrosa transformación de Julián Mantle, Sólo los bosques hablan, Hay un lugar, El tesoro escondido, Escrito en las estrellas i Donde no muere la hierba, títol que dóna nom al darrer CD publicat per Ensemble XXI.

El repertori d'aquesta orquestra, fundada l'any 2000, és poc habitual en els circuits de clàssica. Inclou música i danses del renaixement, música celta, ètnica i noves tendències. Tot el material és inèdit i el constitueixen adaptacions, arranjaments i composicions originals de JA Chic, professor al Conservatori de Montsó, on té la seu Ensemble XXI.

Chic, a més de director i compositor de les obres que interpreta la formació, porta també una intensa activitat concertística. Les seues obres, apreciades pel seu caràcter innovador i pedagògic, formen part del programa d'estudis de The Juilliard School de Nova York i de prestigiosos conservatoris, universitats i escoles de música d'arreu del món.

Al 2008 va ser nominat per l'Acadèmia Espanyola de les Arts i les Ciències de la Música com a "Millor Compositor de Música Clàssica" i el seu CD monogràfic sobre l'obra d'Emili Pujol forma part de la "Guitar 's Top 100", la selecció de les millors gravacions per a guitarra de tots els temps.

Els músics que dimecres seran a la UdL són: Jorge Jiménez (flauta), Elena Bosch (clarinet), Arancha Montoya i Jordi Casals (violins), Ricard Chic (viola), Cristina Civera (violoncel), Elena Bosque (contrabaix), Ana Cambra i Josep Antoni Chic (guitarres) i David Riosalido (percussió). Estaran acompanyats de Mari Carmen Luján, que farà de narradora.
Carregant el reproductor...