Els esportistes de la UdL sumen 65 medalles en els diferents campionats universitaris

Sis rebran el reconeixement com els millors de Catalunya el proper dia 2

Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han guanyat un total de 65 medalles als darrers Campionats Universitaris de Catalunya, Espanya i Europa: 19 d'or, 22 de plata i 24 de bronze. Aquests són els resultats que han presentat avui en la recepció institucional que ha tingut lloc al claustre de La Pensativa de l'edifici del Rectorat, presidida pel vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Joan Busqueta, que els ha felicitat pels seus èxits. La xifra supera la del curs 2016-2017 (49 medalles), tot i que no arriba al rècord aconseguit l'any passat amb 83 metalls.

El vicerector de Cultura i Extensió Universitària ha destacat l'esforç dels esportistes de la UdL, que compaginen els estudis amb la competició, i els ha encoratjat a que siguin exemple per a la resta de l'alumnat. Un total de 419 joves (201 noies i 218 nois) han participat enguany als Campionats Universitaris en representació de la UdL, competint en disciplines molt diverses, tant individuals com d'equip. Sis d'ells (4 noies i dos nois) rebran el reconeixement com a millors esportistes del curs 2018-2019 a Catalunya el proper 2 d'octubre en un acte a la Universitat de Barcelona (UB). Es tracta de Paula Raúl (atletisme i absolut femení), Jone Zabaleta (cros), Iñaki Muñoz (futbol sala), Elena Gasull (judo), Roger Camprubí (mitja marató) i Ares Llobera (tennis).

Per centres, la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia és la que compta amb més medallistes a les seues aules (51), seguida per INEFC (43) i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (40). Completen el llistat la Facultat de Dret, Economia i Turisme (16 medallistes), la Facultat de Medicina (13), l'Escola Politècnica Superior (9), la Facultat de Lletres (5) i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (5).

Medaller Campionats de Catalunya (54 metalls, 25 per a noies i 29 per a nois):

* 16 ORS: Paula Raúl (100 metres tanques femenins), Jone Zabaleta (800 metres femenins i cros), Gerard Porras (110 metres tanques masculins),  Daniel Garcia (400 metres masculins), Marc Liébana (disc i martell masculins), Dídac del Campo (javelina masculí), Carlota Romeu i Mònica Malo (bàdminton dobles femení), Elena Gasull (judo -52 quilos), Virginia Giménez (judo -70 quilos), Roger Camprubí (mitja marató), Roger Miret (natació, 50 metres esquena), Lluís Mas (taekwondo -80 quilos), Ares Llobera (tennis femení) i equip de futbol sala masculí.

* 20 PLATES: Veronica Escartín (3000 metres femenins), Júlia Martorell (400 metres femenins), Dídac del Campo (disc masculí), Adrià Real i Joan Calderón (bàdminton dobles masculí), Adrià Real i Carlota Romeu (bàdminton dobles mixtes), Roger Estradé (cros), Sara Alonso (cros), Marc Castan (mitja marató), Enric Ormo (natació, 50 metres braça), Mireia Ramoneda (natació, 50 metres esquena); Dídac Saura, Enric Ormo, Jordi Castellà, Marc Juárez, Miquel Noguera i Roger Miret (natació, relleus); Ares Llobera (pàdel), Blau Caballol (pàdel), Josep Aymerich (pàdel), Pablo Burdeos (pàdel), Èric Catalina (taekwondo +87 quilos), Paulino Martínez (taekwondo -80 quilos), equip de futbol 7 femení, equip d'handbol femení i equip de voleibol masculí.

* 18 BRONZES: Sergi Felis (110 metres tanques masculins), Jone Zabaleta (1500 metres femenins), Cristina Fernández (disc i pes femenins),  Antoni Sales i Mònica Malo (bàdminton dobles mixtes), Antoni Sales (bàdminton masculí), Marc Pons (judo -66 quilos), Manuel Ruiz (karate -77 quilos), Ariadna Sánchez (mitja marató),  Marc Juárez (natació, 100 metres papallona i 50 metres papallona), Jordi Castellà (natació, 200 estils), Gerard Boquet (pàdel), Helena Boquet (pàdel), Pau Collado (pàdel), Sandra Azorín (pàdel), Alan de la Rocha (taekwondo -87 quilos), Laura Barrueco (taekwondo pumse), futbol sala femení i voleibol femení.

Medaller Campionats d'Espanya (9 medalles, 5 per a noies i 4 per a nois):

* 2 ORS: Paula Raúl (100 metres tanques femenins) i Víctor López (escalada)
* 1 PLATA: Alan de la Rocha (taekwondo -87 quilos).
* 6 BRONZES: Gerard Porras (110 metres tanques masculins), Jone Zabaleta (1500 metres femenins i cros),  Elena Gasull (judo), Lluís Mas (taekwondo, -80 quilos) i cros femení per equips (Jone Zabaleta, Sara Alonso i Veronica Escartín).

Medaller Campionats d'Europa (2 medalles, 1 per a noies i 1 per a nois):

* 1 OR: Futbol sala masculí
* 1 PLATA: Handbol femení