El catedràtic de Medicina Matias-Guiu recull la Medalla Narcís Monturiol

medalla MONTURIOL
Premiats i autoritats Foto: Generalitat de Catalunya
El catedràtic d'Anatomia Patològica de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Xavier Matias-Guiu, ha recollit aquest dijous a Barcelona la Medalla Narcís Monturiol que atorga la Generalitat de Catalunya. El també Cap de Servei d'Anatomia Patològica de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova i exdirector de l'IRBLleida ha rebut aquesta menció en reconeixement "al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya" juntament amb altres 14 personalitats del país en un acte presidit pel conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, a l'auditori del Palau de la Generalitat.

Matias-Guiu està especialitzat en Patologia Molecular del Càncer Endocrí i Ginecològic. Entre altres guardons, compta amb el Premi Josep Trueta de Recerca de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears (2009) per la seua activitat de recerca en Patologia del Càncer d'Endometri. Imparteix docència als estudis de Medicina, Ciències Biomèdiques i Biotecnologia de la UdL. També és director del grup de Patologia Oncològica de l'IRBLleida, entitat que ha dirigit entre els anys 2006 i 2015.

Completen la llista de premiats en aquesta convocatòria: Ramon Bacardit, Jaume Bertranpetit (UPF), Artur Bladé, Martine Bosman, Françoise Breton (UAB), Marta Cascante (UB), Miquel Duran (UdG), Jordi Galí (UPF), Antonio Gens (UPC), Jaume Llibre (UAB), Antoni Oliva (UAB), Josep Rizo (University of Texas Southwestern Medical Center at Dallas), David Serrat (UB), Joan Maria Thomàs (URV) i Isabelle Vernos. Les plaques Narcís Monturiol han estat pel Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC), del qual forma part la UdL, el Centre d'Estudis Demogràfics (CED) de la UAB i la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB).

A l'acte de lliurament de la 22a edició de les medalles i plaques Narcís Monturiol, a banda del conseller, també han participat el secretari d'Universitats i Recerca, Arcadi Navarro, i el director general de Recerca, Josep Maria Martorell. El doctor en química Artur Bladé ha fet un parlament en representació de la resta de distingits.

Text: Comunicació IRBLleida / Oficina de Premsa UdL