Demanen que la selectivitat no es faci més enllà de la primera setmana de juliol

La UdL i la resta d'universitats asseguren que les proves es faran amb totes les garanties

selectivitatUdL2019
La UdL garanteix que les proves es faran amb totes les garanties com sempre. FOTO: UdL
Crue Universitats Espanyoles ha demanat al Govern, en la reunió per videoconferència que ahir va mantenir amb els ministeris d'Universitats i d'Educació i Formació Professional, així com amb les comunitats autònomes, que l'ajornament de la selectivitat -que s'havia de celebrar abans del 19 de juny- no vagi més enllà de la primera setmana de juliol. L'objectiu és que es pugui garantir el correcte desenvolupament de la seua correcció i els subsegüents tràmits administratius, per la qual cosa el calendari de matrícula universitària s'haurà d'adaptar a aquesta prova.

Ahir el govern de l'Estat espanyol i les comunitats autònomes van decidir ajornar les proves d'accés a la universitat (PAU), però sense concretar cap data. Aquesta decisió, motivada pel complex escenari que la pandèmia del Covid-19 i la declaració de l'estat d'alarma han obert en l'àmbit acadèmic, pot afectar al voltant de 295.000 alumnes de segon de Batxillerat -encara que no tots es presenten a les proves- així com a alumnes de FP. Segons el secretari d'Estat d'Educació, Alejandro Tiana, s'asseguraran que cap estudiant "perd el curs" per les circumstàncies que es viuen i que la selectivitat "es durà a terme en condicions d'equitat i de justícia per a tothom".

En el mateix sentit s'ha pronunciat la vicerectora d'Estudiantat i ocupabilitat de la Universitat de Lleida, Montse Rue, que ha assegurat que l'objectiu és que cap estudiant perdi el curs i que es puguin fer les proves amb totes les garanties de qualitat i equitat com fins ara. "Ens adaptarem al nou calendari que es fixi i posarem tots els nostres mitjans per tal qua les proves es puguin realitzar com sempre, amb el màxim de seguretat per a tot l'estudiantat", ha afirmat.

Rue ha dit que insistiran perquè les PAU no vagin més enllà de la primera setmana de juliol per tal que els processos de correcció i els tràmits administratius es puguin fer abans de l'agost. "La matrícula s'haurà d'adaptar al nou calendari, per tant, aquesta també s'haurà d'ajornar. Tot i així ha assegurat que "a la UdL farem el que calgui perquè els estudiants puguin començar el proper curs amb totes les garanties i amb tranquil·litat".

La vicerectora ha animat l'estudiantat preuniversitari a continuar preparant-se. "Hem d'aprofitar aquests dies de confinament per coninuar aprenent i així poder rendir al màxim en el moment que es realitzin les proves", ha conclòs.

Per la seua part, Crue Universitats Espanyoles ha informat que està mantenint un contacte fluid amb les autoritats educatives per coordinar iniciatives dirigides a minimitzar l'impacte "d'aquesta crisi inèdita per a l'estudiantat" i evitar que s'instal·li la incertesa. En aquest sentit, celebraran videoconferències setmanals amb el ministeri per analitzar l'evolució de la pandèmia i les possibles mesures conjuntes a adoptar. A més d'aquestes reunions periòdiques, s'han creat quatre grups de treball: grup de treball de desenvolupament de l'activitat docent i del curs acadèmic; grup de treball de recerca; grup de treball de les provés d'accés a la universitat; i grup de treball de docència digital.