Compromís de la UdL amb l'Associació Dislèxia Lleida

Signen un protocol d'actuació per visualitzar aquest trastorn

AssociacioDislexiaLleidaUdL
Els representants de la UdL amb els de l'Associació Dislèxia Lleida. Foto: UdL

Amb l'objectiu de sensibilitzar la societat sobre la dislèxia i visualitzar el compromís de la Universitat de Lleida amb estudiants que pateixen aquest trastorn, la UdL ha signat avui un protocol d'actuació amb l'Associació Dislèxia de Lleida, creada ara fa poc més d'un any.

Tot i que les accions estan per concretar, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha apuntat la possibilitat de crear una comissió entre l'entitat, escoles, instituts, Universitat i famílies amb infants i joves amb dislèxia, per treballar plegats en la detecció del trastorn i en l'atenció d'aquestes persones en els centres educatius. També ha encoratjat a encetar línies de recerca sobre aquest problemàtica per facilitar la docència d'aquest col·lectiu.

Aquest curs acadèmic, la UdL ha detectat 4 casos de dislèxia i 3 amb trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) o disfàsia que reben suport en el marc del Programa UdLxTothom, destinat a col·lectius amb necessitats especials.

El protocol l'han signat, Núria Roset, presidenta de l'Associació, i Neus Vila, vicerectora d'Estudiantat, que ha destacat que enguany, per primer cop, la UdL ha acollit les proves de selectivitat per als estudiants de la demarcació afectats d'aquesta patologia. Abans, havien de desplaçar-se a Barcelona per poder fer les PAU.