Un projecte de micromecenatge permet adquirir 'El museu és una escola'

Luis Camnitzer inaugurarà dilluns de nou la instal·lació que va cedir per un any a la UdL

museuescolaUdL
La instal·lació de Luis Camnitzer. FOTO: FEPTS-UdL
El projecte de micromecenatge que van engegar fa un any docents de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL), ha permès adquirir, per una quantitat simbòlica, la instal·lació El museu és una escola: l'artista aprèn a comunicar-se, el públic aprèn a fer connexions, de l'artista uruguaià d'origen alemany Luis Camnitzer.

Aquesta obra, que s'inscriu en l'interès de l'autor per la pedagogia, els lligams entre art i educació i la crítica a les institucions d'art, és propietat dels 277 micromecenes que han participat en les experiències d'aprenentatge entorn a l'art contemporani coordinades i realitzades per alumnat de la menció d'Atenció a la diversitat de la FEPTS, personal universitari i d'espais artístics i museístics del territori.

Els seus propietaris l'han cedida a la UdL perquè romangui a la façana de la FEPTS, "ja que durant els darrers anys el nostre centre ha apostat per potenciar practiques educatives creatives, crítiques i inclusives a partir d'interactuar i comunicar-nos amb l'art contemporani", explica Glòria Jové, professora a la UdL i una de les impulsores del projecte.

Dilluns, a les 12 del migdia, Luis Camnitzer, 'reinaugurarà' aquesta instal·lació que al 2015 va cedir a la UdL per un any. La FEPTS es converteix en el primer centre educatiu al món on llueix aquesta obra i en l'únic espai on s'ha realitzat en català. Fins ara, les llengües emprades han estat el castellà, l'anglès, el francès i l'islandès i els espais on s'ha instal·lat han estat centres d'art o museus dels Estats Units, Canadà, Argentina, Mèxic, República Dominicana, Colòmbia, França, Islàndia i Xile.

Considerat com un dels màxims exponents de l'art conceptual llatinoamericà de la segona meitat del segle XX, aquest artista, assagista, comissari i crític d'art, és professor emèrit de la Universitat de l'Estat de Nova York, ciutat on resideix des dels anys seixanta. La seua obra es pot veure a la Tate Modern de Londres o el MoMA de Nova York, entre d'altres, i es caracteritza per un marcat contingut ètic, polític i educatiu.

El mateix dilluns que Luis Camnitzer serà a la UdL, el Museu nacional centre d'art reina Sofia de Madrid, clourà Hospicio de utopías fallidas, una exposició retrospectiva de la seua obra. L'artista també aprofitarà la seua estada a la UdL per pronunciar una conferència a la FEPTS. El dia abans, serà a Cervera per participar en la presentació del projecte educatiu de la FEPTS i dels departaments d'Ensenyament i Cultura de la Generalitat: El museu és una escola.