9 de novembre de 2012

Una trentena d'empreses del sector de fitosanitaris participen en un màster d'ETSEA
audio
Màster ETSEA / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls participants en la jornada / FOTO: UdL
baixcorva
Un total de 26 empreses fabricants de fitosanitaris i de productes de biocontrol han participat avui en la Jornada tècnica del Màster interuniversitari de Protecció Integrada de Cultius que coordina l'ETSEA de la UdL amb l'objectiu que els alumnes coneguin el punt de vista professional respecte quina formació han de tenir els futurs assessors en sanitat vegetal que defineix la Directiva europea i el Real Decret d'ús sostenible de plaguicides. Aquesta Directiva estableix l'obligatorietat d'aplicar programes de protecció integrada de cultius a partir de 2014, tot i que aquests programes ja s'apliquen a Catalunya, majoritàriament en cultius d'horta i alguns cultius fruiters.

El Màster en Protecció Integrada de Cultius és l'únic màster oficial a Espanya  que permet als professionals especialitzar-se en aquest àmbit. La importància de la protecció de cultius es pot mesurar per l'estimació de les pèrdues de collita atribuïbles als tres grups d'ésser vius que les causen: les plagues (insectes, principalment), els patògens causants de malalties (fongs, virus i bacteris, principalment) i les males herbes (plantes). Aquestes pèrdues s'estimen en més d'un 30% del rendiment potencial dels cultius. La formació en aquest àmbit que es pugui assolir en altres titulacions és molt petita, és per això que aquest màster va a omplir aquesta mancança.

La jornada d'avui, on també hi han assistit representants del Departament d'Agricultura), de la Associació Espanyola de Sanitat Vegetal (AESaVe) i de la Associació Espanyola de Fabricants de Plaguicides (AEPLA),