7 de maig de 2012

Alba Casanovas, campiona d'Espanya universitària en 400 metres tanques

. L'atleta de la UdL ocupa actualment el primer lloc en el rànquing espanyol absolut
audio
Alba Casanovas, campiona universitària. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAlba Casanovas va aconseguir l'or en els 400 metres tanques / FOTO: Servei d'Esports UdL

L'atleta de la Universitat de Lleida, Alba Casanovas, va proclamar-se ahir campiona d'Espanya Universitària 2012 en la prova dels 400 metres tanques, en la final disputada a les pistes d'atletisme del Helmántico de Salamanca. Va aconseguir l'or amb un temps d'1'01"05 (mmp), quedant a només 3 dècimes de la mínima exigida per al Campionat del Món Júnior 2012 que tindrà lloc a l'Estadi Olímpic a Barcelona del 10 al 15 de juliol.

El seu entrenador, Quim Erta, va mostrar ahir la seua satisfacció per la victòria i va ressaltar que ara com ara, Alba Casanovas, estudiant de Ciència i Tecnologia dels Aliments a l'ETSEA, ocupa el primer lloc en el rànquing espanyol absolut en 400 metres tanques femenins.

La Universitat de Lleida va participar aquest cap de setmana en els Campionats d'Espanya Universitaris d'atletisme amb quatre atletes més: Sheila Avilés (javelina), Esther Montaner (5.000 metres marxa), Llorenç Sales (1.500 metres) i Francisco Javier González Cobacho. Aquest darrer va quedar-se a un pas d'obtenir medalla en obtenir la quarta posició en els 10.000 metres marxa.

Alba Casanovas, campiona universitària. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAlba Casanovas al pòdium amb l'or / FOTO: Servei d'Esports UdL

Fins ara els esportistes de la UdL han obtingut cinc medalles en els Campionats Espanyols, la d'or d'Alba Casanovas, i les quatre medalles de bronze de l'equip masculí de Futbol 11, de les noies de Futbol 7, la de Joel Catalina, al pes pesat de taekwondo, i la de Teresa Pladevall, en tenis.