7 d'abril de 2005

Dos professors de la UdL assessoren el nou programa de TV3 "Efecte mirall"

Dos professors de la Universitat de Lleida, Carles Alsinet (psicòleg) i Maria Àngels Balcells (pedagoga) són els assessors del nou programa de TV3 "Efecte mirall" que començarà a emetre's el proper dimarts.
Es tracta d'una sèrie documental de tretze capítols que retrata els joves i el món que els envolta a partir de les imatges que els mateixos joves han filmat. Els directors d aquest nou programa són Carles Porta (professor també de la UdL) i Francesc Pou. Avui, Efecte Mirall, ha estat presentat a la Universitat de Lleida amb la presència de Miquel Garcia i Toni Tortajada (cap i sotscap, respectivament, de Documentals i Nous Formats de TV3).

En paraules del seu director, Carles Porta, els diferents capítols del programa, realitzat en un format arriscat i innovador, destil·len "emoció, reflexió i diversió". Els joves són els veritables protagonistes ja que han estat ells qui s'han filmat i qui ens han explicat el que volien dir, ha afegit. Hi són protagonistes un total de dotze joves de vint anys, dos dels quals, són de la demarcació de Lleida, la Núria i el Dani.

Segons els assessors del programa, el programa aconsegueix presentar una radiografia de la joventut catalana actual, i el sistema que s'ha utilitzat per filmar s'aprofitarà per a la recerca en el camps de la joventut. "Volem que el material d'aquests capítols no és quedi només en això, sinó que esdevingui un material de recerca per a desenvolupar programes d'intervenció socioeducativa per a joves", ha afirmat Carles Alsinet.