4 de maig de 2012

El control biològic de les plagues, en un taller de treball internacional a la UdL

. Experts d'una vintena de països es donen cita al campus de Cappont del 7 al 10 de maig
audio
Crisopa. Jaume Lordan. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa biodiversitat és clau en el maneig del paisatge. A la imatge, un espècimen de crisopa
Foto: Jaume Lordan

Una norantena d'experts d'una vintena de països d'arreu del món es reuniran la setmana que ve a la Universitat de Lleida en el marc d'una jornada de treball de l'Organització per al control biològic integral d'animals i plantes nocius (IOBC/WPRS). La trobada aplegarà investigadors dels Estats Units, el Regne Unit, Xile, Gàmbia, Pakistan, Rússia, Iran i Egipte, entre altres països. Serà al campus de Cappont del 7 al 10 de maig.

El programa se centra en la gestió del paisatge per afavorir la biodiversitat funcional, que millora la sostenibilitat de l'agricultura afavorint el control biològic de plagues i males herbes. Els experts presentaran les últimes recerques interdisciplinàries, que incorporen la biologia molecular, la genètica de poblacions, l'agronomia i l'ecologia del paisatge.

Gestionar les plagues i els seus enemics naturals tenint en compte tant els hàbitats conreats com els menys alterats que en són refugi i font proporciona noves eines de control. També dóna una nova perspectiva a la creixent pressió perquè les àrees rurals aportin serveis verds. La jornada de treball inclou la visita a una Zona d'Especial Protecció de les Aus (ZEPA) com un exemple de maneig de l'entorn que augmenta la biodiversitat coexistint amb l'activitat agrícola.

La IOBC és una reconeguda organització internacional creada al 1956 i capdavantera en la promoció del control biològic a tot el món.