29 de juny de 2012

La Universitat d'Estiu celebra les seues 20 edicions amb una exposició retrospectiva

. Dilluns, 240 alumnes comencen cursos a Lleida i a Erill la Vall
audio
Universitat d'Estiu de de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEL'alcalde la Seu, Albert Batalla, i el vicerector Joan Biscarri en la inauguració / FOTO: UdL
baixcorva
La Sala d'exposicions del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont acollirà, des del 2 al 30 de juliol, una mostra on es recullen les fins ara edicions vint de la Universitat d'Estiu de la UdL. L'exposició, que inauguren dilluns a les 20.00 h, el rector, Roberto Fernández, i l'alcalde la Seu d'Urgell, Albert Batalla, presenta diversos testimonis gràfics del que han estat aquestes vint edicions, retalls de premsa, fotografies, així com materials propis de la Universitat d'Estiu, cartells, programes, llibretes, samarretes, una d'elles signada per la fotògrafa Ouka Leele.

Des de l'estiu de 1993, la Universitat d'Estiu de la UdL ha ofert un total de 481 cursos per on hi han passat 9.000 estudiants i 2.000 professors. Tot i que la La Seu d'Urgell va ser durant uns anys l'única seu de les activitats d'estiu de la Universitat de Lleida, l'oferta formativa va ampliar-se a altres indrets. A més de l'Alt Urgell, s'han dut a terme cursos en divuit localitats pertanyents a l'Alta Ribagorça, les Garrigues, la Noguera, els dos Pallars, la Val d'Aran, el Segrià, el Solsonès, l'Urgell, la Cerdanya o la Llitera.

Entre les personalitats que ha hi han passat trobem a Ferran Mascarell, Josep Ramoneda, Joan B. Culla, Joan Majó, Jordi Sabater Pi, Josep M Terricabras, Pasqual Maragall, Jorge Wagesberg, Xavier Trias, Pep Riera, Montse Comas, Empar Moliner, Jordi Dauder, Vázquez Figueroa, Jordi Boixaderas, Rosa Maria Calf, Enric Sopena o Xavier Antich. Enguany, serà el periodista Víctor Amela, l'encarregat de cloure aquesta 20ena edició, el proper 26 de juliol, a les 20h a la Sala Immaculada del Centre cultural "Les Monges" de la Seu d'Urgell.

Universitat d'Estiu de de la Universitat de Lleida UdL. Any 93. Foto: Diari d'Andorra
[+] AMPLIAR IMATGEInauguració de la Universitat d'Estiu de la UdL l'any 93 / FOTO: Diari d'Andorra
baixcorva
La celebració de les 20 edicions es completa amb la posada en marxa d'un blog divulgatiu amb entrevistes als coordinadors del cursos de l'edició 2012 que, a data d'avui, ja tenen 700 matriculats.

L'exposició "20 edicions d'Universitat d'Estiu" coincideix amb l'inici, dilluns, de dos cursos virtuals i set de presencials, sis a Lleida, i un a Erill la Vall, on s'hi han inscrit 239 persones.