27 de juny de 2012

La UdL dóna suport al model d'immersió lingüística

. Aproven nomenar doctor honoris causa al director de l'Institut Cartogràfic de Catalunya
audio
Jaume Miranda, proper honoris causa de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl director de l'ICC, Jaume Miranda / FOTO: ICC
baixcorva
El Consell de Govern de la Universitat de Lleida ha donat avui el seu suport “a la plena validesa científica i pedagògica del model d’immersió lingüística de la Generalitat de Catalunya” i n’ha valorat especialment “la seua reconeguda capacitat al llarg dels anys per facilitar els processos d’integració i de cohesió social del conjunt de la ciutadania de Catalunya, més enllà de la seua procedència”.

Per aquest motiu, al marge de tota consideració estrictament jurídica, el Consell de Govern de la UdL veu “completament necessari el manteniment del model d’immersió lingüística i la seua aplicació”.

El rector, Roberto Fernández, ha informat als membres del Consell que, en relació al Decret de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l’àmbit educatiu, “totes les universitats treballen coordinadament a través de la CRUE per modificar-lo, especialment pel que fa a la dedicació del professorat”.

Quant a l’increment de les taxes, el rector ha mostrat la seua preocupació davant de la proposta d’un augment tan elevat i de la seua repercussió potencial en el nombre de matriculats el proper curs. En aquest sentit, ha afirmat que la UdL, en aquest moment, no té cap document oficial que expliqui quin serà el decret de taxes i de preus públics de la Generalitat.

D’altra banda, el Consell de Govern ha aprovat el nomenament del director de l'Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC), Jaume Miranda, com a  doctor honoris causa. Ha estat a petició de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) que, amb aquesta distinció vol reconèixer la seua trajectòria professional en el camp de la geodèsia, cartografia, fotogrametria, teledecció i sistemes d'informació geogràfica.

Miranda ha exercit de director de l'ICC durant 30 anys de forma ininterrompuda. Aquest enginyer industrial va ser l'encarregat d'engegar les primeres cadenes de producció cartogràfica i fotogrametria digital a Espanya i ha creat productes de gran utilitat com l'ortofotomapa de Catalunya 1:5000. Entre altres, ha estat guardonat amb la Placa Narcís Monturiol (col•lectiva) al mèrit científic-tècnic (2003), i la Medalla al Mèrit Aeronàutic del Ministeri de Defensa (1998).

El Consell de Govern també ha donat llum verda a una nova convocatòria d'ajuts per tal que estudiantat procedent de sistemes universitaris estrangers pugui cursar màsters a la UdL
El Consell de Govern també ha donat llum verda als ajuts per cursar màsters de la UdL a estudiantat procedent de sistemes universitaris estrangers, ajuts que es convoquen des de fa tres anys. Així, el curs vinent, es destinaran 90.000 euros a aquesta convocatòria que, enguany, preveu dos modalitats. Una, que sufragarà l'import de la matrícula del màster i l'assegurança escolar i, l'altra, que a més d'aquest import, cobrirà les despeses de viatge, manutenció i estada a Lleida. S'hi podran acollir estudiants que provinguin de Senegal, Haití, Moçambic, Colòmbia, Camerun, Madagascar i Equador. L'ajut total en aquests casos serà de 9.000 euros.

També s'han aprovat els calendaris acadèmics dels tots els centres de la UdL. El general ja s'havia aprovat al Consell de Govern del passat mes de març.

TEXT: Direcció de Comunicació/ Oficina de Premsa