25 d'octubre de 2005

Ampliació de l'oferta de serveis informàtics

Nous serveis informàticsCoincidint amb del Dia Internacional d'Internet, el primer que se celebra a Espanya, el vicerector d Infrastructures i Tecnologies de la Informació, César Fernández, i el cap de servei de l'Àrea de Sistemes d Informació i de Comunicació, Carles Mateu, han anunciat l'ampliació de l'oferta de serveis informàtics a la UdL, que té per objectiu afavorir la mobilitat de tots els membres de la comunitat universitària.

Aquest curs, per primer cop, totes les assignatures de les titulacions de la UdL unes 2.050 aproximadament tindran suport del nou campus virtual Sakai. Sakai és un consorci per al desenvolupament d'un campus virtual en programari lliure. Està liderat per algunes universitats americanes com Standford o el MIT, i la UdL és la responsable de la internacionalització, és a dir, de la traducció i de l'adaptació de la plataforma a llenguatges múltiples.

A més a més, en tots els campus s'hi està implantant la infrastructura wifi necessària per donar cobertura sense fils. Així, des d'avui mateix, és possible accedir-hi des de diferents punts de la universitat. Aquesta xarxa wifi està connectada a la xarxa europea EduRoam, la qual cosa permet l'accés a Internet des de qualsevol centre o universitat que pertanyi a la xarxa internacional esmentada.

Finalment, la convocatòria d ajuts per a l'adquisició de portàtils (PortaTIC) ha estat un èxit. El conveni entre Universia, DURSI i les universitats estatals permet adquirir portàtils per sota del preu de mercat, particularment als estudiants, que poden optar per dos models diferents el preu dels quals oscil·la entre els 500¬ i els 700 ¬. Altrament, està previst que la mateixa universitat i el DURSI atorguin un ajut de 150¬ i 90¬, respectivament a les cent primeres sol·licituds.