25 de juny de 2012

. Els estudis s'iniciaran el curs 2013-14 i estaran dirigits pel periodista Manuel Campo Vidal
audio
La Facultat de Lletres impartirà un màster de creació d'empreses audiovisuals i Internet / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEManuel Campo Vidal serà el director del nou màsterà / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) té previst incorporar a la seua oferta de màsters oficials pel curs 2013-14 un de relacionat amb el sector de l'audiovisual. Es tracta del Màster en creació d'empreses audiovisuals i fusió televisió-internet que oferirà una formació transversal, que anirà des de l'anàlisi dels diferents gèneres televisius fins a la producció, direcció i presentació de projectes audiovisuals. També abordarà temes com els continguts digitals que es distribueixen a través d'Internet i que estan adaptats per als dispositius mòbils.

El màster, de 60 crèdits ECTS, està dirigit pel president de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió, Manuel Campo Vidal, que ha dit que els estudis s'han ideat tenint en compte l'actual situació de crisi que afecta de forma particular al sector de l'audiovisual. Durant l'acte de presentació del nou màster, de 40 places, ha estat acompanyat pel rector de la UdL, Roberto Fernández, i el coordinador del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, Joaquim Capdevila.

Campo Vidal ha afegit que "es tracta del primer a Espanya en aquest concepte" i que la formació servirà perquè l'alumnat "tingui la capacitat emprenedora i les habilitats de comunicació per presentar projectes". A banda de les classes pròpiament dites, també s'han organitzat conferències específiques sobre l'escenari actual i futur dels mitjans de comunicació o la innovació en la creació de continguts digitals.

Ramon Font, Concha García Campoy, Rosa Maria Calaf, Rosa Cullell, Mònica Terribas, Fernando Navarrete i Alan Schoeder, entre d'altres, seran part del professorat del curs
L'exdirector de Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Ramon Font; les periodistes Concha García Campoy i Rosa Maria Calaf; a més de l'exdirectora de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Rosa Cullell; l'exdirectora de Televisió de Catalunya, Mònica Terribas; Fernando Navarrete, realitzador i un dels propers consellers de RTVE; i Alan Schoeder, professor dels estudis de Periodisme de la Universitat Northeastern (Boston), entre d'altres, són part del professorat del curs.