24 de setembre de 2012

'Retrobament' a l'ETSEA en el seu 40è aniversari

. L'escola inicia els actes de celebració amb una trobada de personal i exalumnat
audio
ETSEA / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa trobada ha tingut lloc al campus de l'ETSEA /
FOTO: UdL
baixcorva
El campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) va acollir dissabte una trobada dels membres del personal docent i administratiu i dels exalumnes que han passat per les seues aules els darrers quaranta anys. Es tracta del tret de sortida dels actes de commemoració del 40è aniversari d'aquesta escola, creada al 1972 en el marc de la Universitat Politècnica de Catalunya.

La trobada es va iniciar a les 11 del matí amb un recorregut pel campus, al qual van seguir un vermut musical i un dinar, amb l'assistència d' una vuitantena de persones. A més d'aquesta jornada, durant tot el curs tindran lloc altres actes com ara diferents exposicions sobre insectes, bonsais, matolls mediterranis, cultius extensius; campionat d'escacs; diades de portes obertes per a la gent gran, futurs alumnes, pares i mares; jornades amb empreses; congressos científics; honoris causa; un cicle de cinema; la inauguració d'un mural commemoratiu; i les presentacions d'un llibre que recull la història del centre i de l'Auca de l'ETSEA.

L'Escola, pertanyent a la Universitat de Lleida des del 1992, s'estrenà amb els estudis d'enginyeria tècnica agrícola el curs 1972-1973 amb deu alumnes, mitja dotzena de professors i un membre del personal d'administració i serveis. L'any següent, es van implantar els estudis de segon cicle, convertint-se en la quarta de l'Estat que els impartia, mentre que els de Forest arribaren al 1993.

Durant quatre dècades s'hi han titulat més de 2.500 estudiants i actualment el centre compta amb uns 1700 alumnes, 200 professors i 60 PAS. És el campus agroalimentari més gran de Catalunya i un dels més importants de l'Estat. S'hi poden cursar cinc graus (Biotecnologia, Ciència i Salut Animal, Ciència i Tecnologia dels Aliments, Enginyeria Agrària i Alimentària i Enginyeria Forestal), deu màsters i dos programes de doctorat.

PROGRAMA DEL 40È ANIVERSARI DE L'ETSEA