22 de maig de 2012

Jornada de mobilització a la UdL en defensa de la universitat pública

. Més de mig miler d'estudiants s'han manifestat contra les retallades, l'augment de taxes i el sistema insuficient de beques
audio
Mobilització a la Universitat de Lleida en defensa de la universitat pública [+] AMPLIAR IMATGEEl professor Ramon Morell llegint el manifest / FOTO: UdL
La Universitat de Lleida ha tornat a viure avui una jornada de protesta contra les polítiques "irresponsables" del govern autonòmic i central pel que fa a universitats públiques, basades "en retallades de plantilles, privatitzacions, dràstica pujada de taxes i preus públics, descens de beques i ajuts, de projectes de recerca", entre d'altres.

Així s'afirmava en el manifest que mig miler de persones han pogut escoltar davant el Rectorat i que ha estat consensuat per les seccions sindicals de CCOO i UGT, el Consell de l'Estudiantat, el Comitè i la Junta del Personal Docent i Investigador i la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública (PUDUP). En el text, llegit pel professor de la UdL, Ramon Morell, s'ha reivindicat el paper de la universitat pública "com a pilar fonamental del nostre estat de benestar" i s'ha alertat que aquesta política "agressiva" obre la porta a l'eliminació de titulacions, centres, departaments i, fins i tot, universitats.

Seguidament, un representant de l'Assemblea d'Estudiants de la UdL, ha llegit un manifest on s'han exigit les dimissions del ministre d'educació, José Ignacio Wert, del conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Collell, i del rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, absent en la concentració. Els estudiants han demanat també "la insubmissió a l'augment del 66% del preu del crèdit i la gratuïtat absoluta dels estudis universitaris".

El manifest reivindica el paper de la universitat pública "com a pilar fonamental del nostre estat de benestar" i alerta que aquesta política "agressiva" obre la porta a l'eliminació de titulacions, centres, departaments i, fins i tot, universitats
Un cop acabat l'acte, més de 500 persones, majoritàriament estudiants i membres del col·lectiu d'indignats que aquests dies està acampat davant el Rectorat, han iniciat una manifestació encapçalada pel lema: "La Universitat és nostra, anem per vosaltres".

Val a dir, que el seguiment de la vaga entre l'estudiantat ha superat el 80%, segons dades de la coordinació de rectorat. L'aturada havia estat convocada a la UdL per la PUDUP i el Consell de l'Estudiantat, amb el suport de les seccions sindicals.

Manifest de l'Assemblea d'Estudiants de la UdL
Manifest de les Universitats Públiques Catalanes