22 de juny de 2012

La UdL estrena cursos d'estiu de xinès, anglès i italià
audio
Estudiants de la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEstudiants al Campus de Cappont / FOTO: UdL
baixcorva
El Servei Lingüístic de la Universitat de Lleida ofereix per primer cop cursos d'idiomes durant l'estiu. Es tracta de quatre d'intensius: dos d'anglès, un d'italià i un de xinès que s'impartiran entre finals de juny i mitjans de juliol al Campus de Cappont.

El de xinès, de 30 hores de durada, permetrà introduir-se en la llengua i la cultura d'aquest país. S'estudiarà el mandarí (varietat estàndard d'aquest idioma), es farà un taller de cal·ligrafia i es parlarà de la situació cultural, econòmica i política del "gegant" asiàtic. Aquesta activitat és un pas previ a la programació, durant el curs 2012-13, d'un programa formatiu anual de xinès, del nivell A1, que s'integrarà a l'oferta del Servei Lingüístic de la UdL.

El curs, coordinat pel cap de la Unitat de Llengua del Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL, Joan Julià-Muné, s'organitza en col·laboració amb l'Aula d'Estudis Asiàtics (AEA) que dirigeix Julià. També impartiran docència Zhao Mo (AEA) i Joaquín Beltran (director de la Fundació Institut Confuci de Barcelona i coordinador del Estudis d'Àsia Oriental a la Universitat Autònoma de barcelona). Les classes es faran des del 2 al 13 de juliol, de 9 a 13.30 hores.

També s'ofereix un curs inicial d'italià i dos de perfeccionament d'anglès (nivell intermedi i avançat), cadascun de 50 hores, i que tindran lloc del 27 de juny al 13 de juliol, també en horari de matí.

Cursos d'estiu del Servei Lingüístic