21 de novembre de 2012

El Consell Rector del Campus Iberus es reuneix a La Rioja per aprovar el pla d'actuació per al 2013

. L'any vinent el consorci comptarà amb un pressupost de 5,9 milions d'euros
audio
Campus Iberus. Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls membres dels Consell Rector del Campus Iberus / FOTO: Universitat de La Rioja
baixcorva
El Consell Rector de Campus Iberus, Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre, celebra avui, 21 de novembre, una sessió de treball a la Universitat de la Rioja on aprovarà el seu pla d'actuació per a l'any 2013.

Hi participen el president del Consorci Campus Iberus, Felipe Pétriz, i els rectors i presidents de Consells Socials de les quatre universitats que el componen: Universitat de la Rioja, Universitat de Lleida, Universitat Pública de Navarra i Universitat de Saragossa.

El president del Consorci Campus Iberus ha detallat en roda de premsa que les quatre àrees principals de treball contingudes en aquest pla seran la planificació dels ensenyaments de postgrau internacional, la innovació i l'emprenedoria, la connexió amb el teixit empresarial dels seus territoris (pràctiques d'estudiants, investigació i transferència del coneixement) i la millora dels mecanismes d'acollida internacional per atreure talent, tant en l'àmbit del professorat i de la recerca com en el de l'alumnat.

Pétriz ha destacat l'exercici d'optimització de recursos que suposa l'agregació de les quatre universitats al Campus Iberus i que, "fins i tot sense recursos (l'aliança Campus Iberus) val la pena". "Tot i la situació econòmica del Consorci i de les universitats no renunciem a l'ambició del projecte", ha afegit. En aquest sentit, ha assenyalat que el pressupost de Campus Iberus per a 2013 ascendirà a 5,9 milions d'euros.

En aquesta primera reunió operativa del Consell Rector de Campus Iberus, Pétriz ha afirmat que el campus representa una aliança de les capacitats de quatre universitats de quatre comunitats autònomes diferents per millorar la qualitat de cadascuna d'aquestes com del conjunt del sistema universitari públic dels territoris que conformen el consorci.

Per la seva banda, el rector de la Universitat de la Rioja, José Arnáez Vadillo, com a amfitrió de la reunió ha agraït el gest de confiança manifestat pel Consell Rector del Campus Iberus en triar a la Universitat de la Rioja per mantenir aquesta reunió.

TEXT: Universitat de La Rioja