21 de juny de 2012

L'Escola Politècnica homenatja al professor Joan Gimbert
audio
Universitat de Lleida / UdL homentage a Joan Gimbert
[+] AMPLIAR IMATGEL'acte ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures del Campus de Cappont / FOTO: UdL
baixcorva
Professorat, estudiantat i personal no docent de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, a més de familiars i amics, han recordat aquest dijous al qui fou professor del Departament de Matemàtica, Joan Gimbert, un dels docents vinculats al centre gairebé des dels seus inicis ara fa 20 anys.

A l'acte, que s'ha celebrat a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la UdL, hi han participat el rector, Roberto Fernández, el director de la EPS, Francesc Giné i el director del Departament de Matemàtica, Josep Maria Miret.

Durant l'homenatge s'ha destacat l'entusiasme del matemàtic lleidatà a l'hora d'impartir classe i les seues aportacions científiques a la Teoria de Grafs, que permet modelitzar i estudiar diferents tipus de xarxes de comunicació, transport, socials... Gimbert va col·laborar amb investigadors de Bèlgica, Estats Units, Indonèsia, Austràlia, Eslovàquia i Bòsnia Hercegovina i va publicar articles relacionats, entre altres, amb el funcionament del motor de cerca Google.

El director del Departament de Matemàtica, Josep Maria Miret, l'ha definit com "un matemàtic brillant" i ha destacat que, per ells, "és un referent pel departament, com a investigador i com a docent". Per la seua banda, el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné, l'ha qualificat de "meticulós i ordenat" i ha parlat de la seua predisposició a ajudar als altres. També ha dit que "va aportar molt més que un granet de sorra, va proposar una muntanya d'idees i projectes, molts dels quals s'han fet realitat".

L'acte en memòria de Joan Gimbert s'ha iniciat al matí amb un seminari sobre la Teoria de Grafs, on han participat una cinquantena d'investigadors d'universitats catalanes, i ha finalitzat amb un concert interpretat per alguns dels seus companys de professió.

Joan Gimbert es va llicenciar en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona l'any 1985. El següent curs acadèmic es va incorporar professionalment al món de l'ensenyament, a l'Escola Pius XII de Tremp, i abans de formar part de la UdL, l'any 1991, havia estat professor de l'IES Josep Lladonosa de Lleida. Gimbert va ser un dels membres fundadors del grup de recerca en Criptografia i Grafs de la Universitat de Lleida. L'any 2000 es va doctorar en Matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya.