2 de maig de 2013

Estudiantat de Grau de Primària combina art i anglès en el seu aprenenatge

L'alumnat a la Seu Vella
[+] AMPLIAR IMATGEL'alumnat a la Seu Vella / Foto: UdL
baixcorva
Per segon any consecutiu, alumnat del grau de Primària de la UdL és el protagonista d'una interessant iniciativa que combina art i anglès i que s'emmarca en el programa d'internacionalització dels estudis de la UdL. L'estudiantat exposa en públic i en anglès el treball que han realitzat durant tot el curs en l'assignatura Processos i contextos II, que imparteix la professora de la Facultat de Ciències de l'Educació, Glòria Jove, una matèria on "ensenyem, aprenem i comuniquem a través de l'art", ens explica.

La presentació oral s'ha fet aquestes darreres dies davant el professor Charly Ryan, de la Universitat de Winchester, que només avalua el domini de la llengua sinó la capacitat de comunicació dels alumnes. A més, enguany, acompanyen Ryan tres professors més de la mateixa universitat anglesa interessats en aquesta docència que incorpora l'art i els recursos comunitaris (patrimonials, artístics, museístics, naturals etc.) de la ciutat en l'aprenentatge dels futurs mestres.

A diferència del curs passat, les exposicions no s'han fet a l'aula sinó en diferents espais de la ciutat, com ara la Seu Vella, la Panera, el Museu de l'aigua, el Museu de Lleida, la Mitjana, ja que el treball elaborat pels alumnes els havia incorporat com a elements claus en l'aprenentatge.

L'objectiu d'aquesta activitat, explica Glòria Jové, té un clar component competencial quant a la llengua anglesa, però també volem que els nostres estudiants entenguin els problemes que tenen moltes de les nenes i els nens que arriben a les nostres escoles i que la seua llengua materna no és el català, tot experimentant les dificultats d'entendre i fer-se entendre en una altra llengua.

A més, aquesta iniciativa ha despertat també l'interès de la Universitat de la Florida, centre adscrit a la Universitat de València. El propers 8 i 9 de maig l'alumnat del Grau de Primària de la UdL viatjarà a a València per conèixer el seu sistema d'aprenentatge després que una vintena de joves valencians visitessin la UdL.