19 de novembre de 2012

Nou premi nacional de comunicacions d'Infermeria per alumnat de la UdL
audio
Alumnat d'Infermeria de la Universitat de Lleida / UdL, premiat al Congrès d'Infermeria
[+] AMPLIAR IMATGEAlumnat de la UdL al Congrés / FOTO: UdL
baixcorva
Dos alumnes de quart curs del Grau d'Infermeria de la Universitat de Lleida, Gemma Espigares i Vanessa Díaz, han guanyat el primer premi en comunicació de pòster a les V Jornades Estatals d’Estudiants d’Infermeria celebrades del 15 al 17 de novembre a Donostia. Les dos estudiantes, juntament amb Jimena Teran, ja van guanyar aquest guardó en el XXV Congrés Nacional d’Estudiants d’Infermeria celebrat a Còrdova el març passat.

El seu pòster: "Taller d'educació per a la salut: alcohol i joves", explica, des de l'experiència de la infermeria comunitària, el coneixement que tenen els joves respecte a l’alcohol, i proposa la realització de tallers d’educació per a la salut dirigits a aquest segment de la població en relació amb el consum d'aquesta substància. L’experiència realitzada amb una cinquantena d’estudiants de 4t curs d’ESO de l’Institut Manuel de Montsuar de Lleida, i que va comptar amb la col·laboració del professor Ramon Camats, presenta conclusions com ara que al 95,83% dels joves no els agrada que els prohibeixin les coses, tot i que valoren molt positivament que se’ls faciliti informació, o que el 87,5% no podria definir el concepte de persona consumidora.

El comitè científic va valorar la proposta emprenedora del tema escollit per les alumnes de la UdL, així com el dinamisme en la presentació del treball i el sistema intern de qualitat dissenyat per garantir la millora contínua del taller a través de la incorporació de canvis per adaptar-se a les necessitats dels usuaris del mateix.

Més de 150 estudiants d’infermeria procedents de tot l'Estat van participar en aquesta trobada, on hi van acudir deu representants de la Universitat de Lleida.