18 d'abril de 2012

La UdL recupera la memòria històrica d'Alcoletge

. El Centre de Valorització i Dinamització del Patrimoni Cultural museïtza el Centre d'Interpretació dedicat a la Guerra Civil
audio
Centre de Valorització i Dinamització del Patrimoni Cultural / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGE D'esquerra a dreta: Cuadrat, Sorribas i Sabaté / Foto: UdL
baixcorva
Experts de la Universitat de Lleida (UdL) seran els encarregats de posar en valor el patrimoni històric i arquitectònic d'Alcoletge, en virtut d'un contracte que han signat avui el vicerector de Política Científica i Tecnològica, Albert Sorribas, i l'alcaldessa del municipi, Alexandra Cuadrat. El Centre de Valorització i Dinamització del Patrimoni Cultural de la UdL, dirigit pel catedràtic Flocel Sabaté, museïtzarà el Centre d'Interpretació Ermengol Piró, dedicat a la Guerra Civil espanyola, que es va inaugurar l'any passat. Aquestes feines està previst tenir-les acabades després de l'estiu.

Com a tasca complementària, el consistori ha encarregat també la producció audiovisual de testimonis sobre el conflicte bèl·lic i la Postguerra, que es reproduirà en un espai destinat per aquesta finalitat dins el mencionat centre.  Per això, els experts de la Universitat de Lleida han començat la recuperació de les fonts orals.

L'acord entre la UdL i l'Ajuntament d'Alcoletge també contempla intervencions arqueològiques i de rehabilitació del patrimoni de memòria històrica (trinxeres cobertes i nius de metralladores). Així mateix, hi ha la possibilitat d'organitzar trobades científiques entorn a la Guerra Civil, camps de treball i futurs treballs d'investigació.

print enrera pujar