17 de setembre de 2012

El professor d'ETSEA, Carlos Cantero, distingit amb el Vicens Vives

. Avui ha rebut el premi en l'acte d'inauguració del curs universitari català 2012-2013
audio
Carlos Cantero / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGECarlos Cantero / Foto: Eva Guillamet
baixcorva
La seua trajectòria universitària i la seua contribució a la innovació a la docència en l'àmbit de l'agronomia sostenible han estat els motius que, una de les distincions Jaume Vicens Vives a la qualitat docent que atorga cada any el Govern català, hagi recaigut en aquest catedràtic de Producció Vegetal de la UdL.

Professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL des del curs 1983-1984, Carlos Cantero dirigeix actualment el departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal. Docent, entre altres, de matèries com ara agricultura sostenible i agricultura ecològica, les seues recerques tenen a veure amb l'optimització de la fertilització nitrogenada en cultius herbacis extensius, agronomia del conreu de conservació, cultius alternatius, i rotacions de cultius al regadiu i al secà.

Cantero ha rebut el premi avui durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2012-2013 del sistema universitari català que ha tingut lloc a la Pompeu Fabra (UPF). Amb ell ha estat guardonat a títol individual, el professor de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Miguel Cervera, i col·lectivament els projectes: Responsabilitat social i aprenentatge a la universitat, de la Universitat de Barcelona; Teoria econòmica amb experiments de la UPF; Concepció, disseny, implementació i operació de l'itinerari d'assignatures de projectes d'acord amb la iniciativa internacional de la UPC; la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona; i el col·lectiu del professorat del subàmbit d'organització educativa de l'Autònoma de Barcelona.

Cada distinció, tant individual com col·lectiva, està dotada amb 20.000 euros que s'hauran de destinar a projectes d'innovació educativa o de millora docent. Aquest premi, creat al 1996, té com a finalitat premiar l'excel·lència en docència universitària. L'any passat va resultar guardonada l'exvicerectora de Docència de la UdL i professora de la Facultat de Ciències de l'Educació, Isabel Del Arco, pel seu impuls del Títol Sènior.

video Entrevista a Carlos Cantero