17 de maig de 2012

Estudiantat d'Infermeria dissenya una gimcana per a monitors en salut
audio
Gimkana infermeria / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEL'estudiantat ha pogut posar a prova els seus coneixements en primers auxilis / FOTO: UdL
baixcorva
Estudiants de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida han dissenyat un programa per formar monitors en salut d'una forma dinàmica i divertida. Una seixantena d'alumnes d'aquest centre i de Ciències de l'Educació han participat en la Ginkasalut, una gimcana centrada en l'actuació davant de diferents casos d'emergència com ara una parada cardiorespiratòria, una hemorràgia, un traumatisme, un ennuegament, una intoxicació etílica o una cremada. Els organitzadors calculen que unes 250 persones han pres part en la primera edició d'aquesta activitat, que s'ha emmarcat en la Jornada d'Infermeria i Fisioteràpia.

En aquesta gimcana, l'estudiantat ha pogut posar a prova els seus coneixements en primers auxilis, amb persones que simulaven diferents problemes i també amb el METIman, un simulador intel·ligent que permet reproduir una amplia varietat d'entorns d'aprenentatge de la vida real. L'aparell pot programar-se des d'un ordinador per facilitar senyals com la mida de la pupil·la, la pressió arterial o la saturació d'oxigen.

Gimkana infermeria / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUna de les situacions d'emergència que havien de resoldre els participants / FOTO: UdL
baixcorva
La Ginkasalut s'inclou en el projecte Formant el formador en educació per la salut, promogut pel Consell de l'Estudiantat de la Facultat d'Infermeria de la UdL. La iniciativa pretén formar monitors en salut que puguin traslladar a la població les habilitats i els valors de l'estil de vida saludable perquè aquests els incorporin al seu dia a dia, i també orientar-los en unes actuacions bàsiques enfront de situacions d'emergència.

print enrera pujar