15 de novembre de 2012

Les 'limitacions' de l'envelliment, a la Setmana de la Ciència

. Més de 200 alumnes participaran en diferents tallers de cooperativisme, robòtica i sostenibilitat
audio
Foto: Boris Lapuerta - Universitat de Lleida
La fotografia guanyadora 'Esclat Roig' de Boris Lapuerta
baixcorva
Què és el que li passa al nostre cos quan ens fem grans? La que seria una de les preguntes que més cops ens podem fer al llarg de la nostra vida tindrà resposta, en forma de joc, demà divendres en un dels primers tallers de la present edició de la Setmana de la Ciència a la UdL, que s'allargarà fins al 30 de novembre. Una vintena d'alumnes de secundària podran viure, per uns moments, com una persona d'edat avançada i comprovar com és el seu dia a dia amb les limitacions físiques i malalties derivades de l'envelliment, guiats per Jaume March, professor del departament de Cirugia de la UdL.

Un total de 200 alumnes participaran en els diferents tallers, alguns dels quals s'inicien aquest divendres, com ara un sobre cooperativisme, que mostrarà alternatives a l'actual manera de consumir; un altre on es donarà a conèixer la tasca d'anàlisi i estudi d'obres d'art que duu a terme el Centre d'Art d'Època Moderna. Moure's dins de l'aire; Sostenibilitat per a tothom; Robòtica i Canviar els gens per millorar el món són altres de les propostes del programa

Les activitats de la Setmana de la Ciència clouran el proper 30 de novembre amb una conferència que pronunciarà el professor del Departament de Ciències Biomèdiques de la UdL, el catedràtic de Biologia Cel·lular, Josep Esquerda. Fins aquell dia, es podrà visitar -al passadís de la Segona Planta de l'Edifici del Rectorat- l'exposició del 5è Concurs de Fotografia Científica. La mostra, integrada per 24 instantànies, recull una selecció de les imatges que es van presentar al certamen, que organitzen conjuntament l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Contínua i el vicerectorat de Recerca de la UdL.