14 de març de 2012

Una pizza de xocolata i fruita, finalista dels premis Écotrophélia Espanya 2012

. Els artífexs de Caprixoc són estudiants del Màster en Gestió i Innovació en Indústries Agroalimentàries de la UdL
audio
Premis Ecotrophelia. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEL'alumnat del Màster amb els professors Aida Serra i Vicent Sanchis (als extrems) / FOTO: UdL
baixcorva
Un producte amb base de pizza que combina xocolata negra amb plàtan, kiwi, magrana i ametlles és la proposta d'un grup d'estudiants del Màster en Gestió i Innovació en la Indústria Agroalimentària de la UdL escollida entre les onze finalistes del concurs Écotrophélia a Espanya, una competició europea d'estudiants universitaris que premia la creació de nous productes alimentaris que respectin el medi ambient.

Caprixoc es presenta com un producte innovador sobretot pel que fa al seu sabor, ja que proposa una pizza dolça per menjar de postre, berenar o snack. Els elements principals són la típica massa de pizza, una capa de xocolata negra, fruita fresca laminada i trossos de fruits secs, "un caprici -expliquen els seus creadors- amb gran quantitat d'antioxidants, ric en fibra, vitamines i minerals". Per millorar la conservació de la fruita fresca l'alumnat ha utilitzat un recobriment comestible a base d'alginat.

Caprixoc
també té una versió per a celíacs amb la massa feta a partir de farina de panís i tapioca.

Els premis, promoguts a Espanya per la Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació en la col·laboració amb el Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, seran lliurats el proper 23 de març a la Fundació Alícia, al complex Món Sant Benet de Sant Fruitós de Bages. Es valorarà que, evidentment, sigui un producte apte per a l'alimentació humana, que es pugui comercialitzar, destacable per les seues qualitats nutricionals, innovador en almenys un dels seus elements (concepte, aspectes tècnics, formulació, envasat etc.), conforme a la regulació vigent, i de marcat caràcter mediambiental ja sigui per la matèria prima, l'envasat, el procés de fabricació o de distribució. També es tindrà en compte el treball en equip.

En l'edició de l'any passat, un producte làctic a base de quefir, mel i llavors garrapinyades elaborat per estudiants de la UdL va obtenir el tercer premi en la competició estatal.

Web de la Federación Española de Industrias de Alimentación y Bebidas:
"Ecotrophélia premia los nuevos productos alimenticios eco-innovadores"