14 de març de 2012

[+] AMPLIAR IMATGEDurant la xerrada a l'edifici polivalent /
FOTO: UdL
baixcorva
"La creació m'ha salvat la vida". Així de sincer s'ha mostrat  el reconegut actor de teatre i cinema Sergi López durant la seua participació en el Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgica Escènica que organitza la Universitat de Lleida. L'intèrpret català ha pronunciat una conferència titulada Sol davant el públic, esquitxada d'anècdotes personals. Intentant desxifrar quin és el misteri d'actuar, assegura: "crec que no hi ha manera d'explicar per què hi ha alguna cosa que fa que un actor t'emocioni. Hi ha un pacte amb el públic, que es creu el que fas, tot i que sap que és mentida".

"El teatre té alguna cosa més espiritual, misteriosa i miraculosa que el cinema", al que Sergi López assegura que va arribar per casualitat. Nominat tres vegades als premis Goya de l'acadèmia espanyola (la darrera, l'any 2010 per Pa negre), l'actor català ha aconseguit el César francès i el Premi del Cinema Europeu com a millor actor per Harry, un amigo que os quiere (Dominik Moll, 2000).

L'intèrpret destaca que "l'actor ha de tenir ganes de jugar, que té a veure amb tenir ganes de viure". També creu que ha d'estar implicat en el món i la societat en què viu, a banda de tenir responsabilitat "perquè la teua feina arriba a la gent". Actualment Sergi López té en cartell 30-40 Livingston amb Jorge Picó, amb qui ja va escriure l'exitós monòleg Non Solum.