10 de maig de 2011

L'honoris Michael Savageau estrena Sant Martí com a seu d'actes universitaris

. L'enginyer biomèdic destaca el paper de la genètica per al desenvolupament de la medicina personalitzada
audio
Savageau, en el moment de la investidura [+] AMPLIAR IMATGESavageau, en el moment de la investidura
L'església romànica de Sant Martí va ser ahir l'escenari de la investidura com a doctor honoris causa de la UdL, de Michael A. Savageau, un pioner en el camp de la biomedicina i la biologia de sistemes. Aquest espai, un dels pocs vestigis arquitectònics de l'Estudi General medieval que acollia els actes més solemnes, recuperava d'aquesta manera els antics usos universitaris, a més dels litúrgics i culturals actuals.

L'acte, presidit pel rector, va comptar amb nombrosos participants del XII Internacional Congress on Molecular Systems Biology que té lloc fins demà a la UdL i on Savageau n'és un dels ponents destacats. També hi van assistir representants del Bisbat i del Consorci del Museu de Lleida, institucions amb les quals la UdL va signar el passat 27 d'abril el conveni que permet l'ús de l'església vella de Sant Martí per part de la Universitat.

Savageau, actualment catedràtic al departament d'Enginyeria Biomèdica de la Universitat de Califòrnia Davis, es va convertir ahir en l'honoris causa número 27 de la UdL. Apadrinat  pel catedràtic d'Estadística i Investigació Operativa de la UdL, Albert Sorribas, que va destacar la brillant trajectòria acadèmica i els estudis pioners de Savageau en el camp de la biologia de sistemes, va parlar del potencial de la genètica en el desenvolupament de la medicina personalitzada, sobretot pel que fa a l'administració de medicaments segons cada pacient. Tot i així, Savageau va advertir que encara queda molt camí per recórrer en la investigació a fi de poder veure resultats concrets en aquest camp, i més encara, en malalties complexes com ara el càncer.

El nou honoris causa, qualificat per Sorribas "com un avançat al seu temps", va agrair la distinció i va elogiar les relacions que mantenen els grups de recerca en biomedicina i la biologia de sistemes de la UdL i de la Universitat de Califòrnica Davis.

Els treballs de Savageau, basats en els principis de disseny que permeten entendre l'evolució de les xarxes metabòliques, han tingut una gran influència en el desenvolupament del treball diari de diversos grups de recerca d'aquest àmbit. A més, les seues investigacions tenen implicacions en moltes branques aplicades, des de la biotecnologia fins a la biologia sintètica i la medicina personalitzada, i han contribuït decisivament en el desenvolupament de tècniques de modelització matemàtica de sistemes complexos.