10 de gener de 2012

El PCiTAL arribarà als 1.300 tècnics aquest 2012

. El Magical es posarà en marxa durant el primer trimestre
audio
Consell d'administració del PCiTAL. Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la reunió, presidida per Fernández FOTO: PCiTAL
baixcorva
El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) arribarà a les 70 empreses i els 1.300 treballadors qualificats durant aquest 2012. Serà gràcies a la incorporació d'Agrifood, GFT, Ponent 2002, Ilnova i tres noves firmes que volen instal·lar-se al centre de producció audiovisual Magical, que entrarà en funcionament durant el primer trimestre de l'any. Així ho ha anunciat el president del PCiTAL i rector de la UdL, Roberto Fernández, després del Consell d'Administració del Parc.

La reunió ha servit per aprovar un pressupost de 1.435.187 euros, un 10% més que al 2011. Els comptes ascendeixen a 6.956.000 euros si se sumen els crèdits que cal retornar. El ministeri de Ciència i Innovació ja ha aprovat l'ajornament d'1,3 milions de l'any passat, petició que ara està en tràmit al Ministeri d'Economia. Tant la UdL com la Paeria mantenen la seua aportació de 150.000 euros cadascuna. La resta de pressupost es cobreix amb autofinançament.

El Consell d'Administració del PCiTAL també ha donat llum verda a la licitació de la gestió del Centre de Processament de Dades, amb capacitat per a 4.400 servidors, que donarà serveis a les empreses del Parc i altres externes. Pel que fa al Magical Media, Fernández ha assegurat que "només 5 equipaments en tot l'Estat hi podran competir". L'equip de gestió ha explicat que més de 20 empreses —de formació, productores, televisions públiques i privades— estudien la seua incorporació al centre audiovisual.

El Parc Científic preveu incrementar els recursos que ofereix, en el marc de col·laboració entre l'empresa pública i la privada. Així, procurarà ajudes per a projectes innovadors de recerca de caràcter col·laboratiu, acompanyarà les empreses en la preparació de candidatures a licitacions nacionals i internacionals, oferirà contactes per a consultes TIC avançats, prestarà serveis d'enginyeria i assessorarà en temes tècnics i de finançament relacionats amb l'energia. Altres serveis afegits seran consultories sobre la gestió de protecció de dades, serveis de comunicació i imatge i de gestió empresarial.