10 d'abril de 2012

Pla Estratègic Agroalimentari / Universitat de Lleida / UdL / Foto: IRTA
[+] AMPLIAR IMATGE Un moment de la presentació / FOTO: IRTA
baixcorva
El Palau Centelles de Barcelona ha acollit aquesta tarda la presentació del projecte d'elaboració del futur Pla Estratègic de Recerca, Innovació i Transferència Agroalimentària de Catalunya 2012-2016, un pla de Govern de cinc anys amb el qual es vol impulsar la competitivitat d'aquest sector mitjançant la incorporació de la investigació i la innovació.

La Universitat de Lleida, mitjançant la Fundació Centre UdL-IRTA, tindrà un paper destacat en l'elaboració d'aquest pla que lidera el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) amb la col·laboració dels departaments d'Economia i Coneixement, d'Empresa i Ocupació, de Salut i altres universitats i centres de recerca.

A més del conseller Josep Maria Pelegrí, han intervingut en l'acte José Manuel González, del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial; el director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, i el director general de l’IRTA, Josep Maria Monfort. A l'acte hi ha assistit també el rector de la UdL, Roberto Fernández i el vicerector de Política Científica i Tecnològica, Albert Sorribas.

El Pla, que ha d'estar enllestit abans de final d'any, té com a objectius:
  1. Definir el posicionament estratègic en l'àmbit agroalimentari català per al 2020 com a sector clau de competitivitat i de generació de riquesa.
  2. Identificar els principals reptes de futur en matèria de generació de coneixement, foment de la innovació i creixement socioeconòmic.
  3. Alinear tots els agents del sistema (recerca, formació, transferència, internacionalització i teixit empresarial).
  4. Captar més recursos R+D+i per al sector agroalimentari català.

Es tracta d'aconseguir la implicació en el pla de tot el sector productiu, industrial, empresarial, centres tecnològics, de recerca, universitats, per situar el sector agroalimentari com a activitat fonamental a Catalunya, tot permetent-li participar en iniciatives europees altament competitives.

En aquest sentit, explica el vicerector, Albert Sorribas, "la Universitat de Lleida ha de jugar-hi un paper fonamental, tant en la formació de nous professionals des de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), com en la recerca bàsica i aplicada del nou centre Agrotècnio".