10 d'abril de 2012

Nou curs d'expertesa sobre fertilitat del sòl i nutrició dels cultius

. Gràcies a un conveni amb la Societat Espanyola de la Ciència del Sòl
audio
Curs d'expertesa sobre fertilitat del sòl a la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Fernández i Porta després de rubricar l'acord / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) impartirà a partir del proper mes de setembre un nou curs d'expert universitari centrat en la gestió de la fertilitat del sòl i la nutrició dels cultius, gràcies a un conveni firmat avui amb la Societat Espanyola de la Ciència del Sòl (SECS). El rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president de la SECS i catedràtic d'Edafologia i Química Agrícola de la UdL, Jaume Porta, han signat l'acord per una durada d'un any prorrogable de manera automàtica. És el primer cop que la Universitat de Lleida impartirà aquest curs, que s'articularà a través de l'Institut de Ciències de l'Educació-Centre de Formació Contínua i tindrà una durada de tres mesos.

Fernández ha destacat la seua satisfacció pel fet que el curs es faci a la UdL "gràcies a la voluntat de la SEC i el prestigi de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA)". En aquest sentit, ha agraït especialment els esforços del doctor Porta,  també exrector de la Universitat de Lleida. Per la seua banda, el president de la SEC ha explicat que la fertilització de les plantacions comercials té un gran impacte en la qualitat de la producció. "L'estandardització pot conduir a la presència de nivells excessius de nutrients en el sòl, comportant  una despesa excessiva, un desequilibri de la planta i contribuint a la contaminació ambiental", ha puntualitzat Jaume Porta. Per això, l'oferta formativa està oberta tant a titulats de l'ETSEA com a altres persones que treballen en l'àmbit agrícola.

print enrera pujar