1 d'octubre de 2012

Un producte per controlar la maduració de la fruita obre el Simposi POSTlleida2012

. La desena edició de la trobada científica comença demà a l'Auditori del Centre de Cultures del Campus de Cappont
audio
Grup Recerca Postcollita-IRTA de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEImmaculada Recasens, responsable del simposi / FOTO: UdL
baixcorva
Paralitzar l'etapa de maduració d'una poma granny smith, golden o gala per poder controlar-ne la comercialització. Aquesta és una de les funcions de l'1-MCP, un nou producte que es troba al mercat des de fa quatre anys i que es presenta demà al X Simposi Nacional i VII Ibèric sobre Maduració i Post-collita, que acull fins dijous la Universitat de Lleida.  Serà de la mà de l'investigador Cristopher B. Watkins, del Departament d'Horticultura de la Universitat Cornell (Estats Units) que durà a terme la primera conferència plenària de la trobada científica, que tindrà lloc al Centre de Cultures del Campus de Cappont.

Presicament, el Grup de recerca de Postcollita de la UdL-IRTA està investigant les aplicacions d'aquest producte en algunes varietats de pera, després de comprovar-ne la seua efectivitat en el cas de la poma. La seua acció es basa en bloquejar l'etilè, que és l'hormona que s'encarrega de fer madurar la fruita.

Grup Recerca Postcollita-IRTA de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la inauguració del POSTlleida2012 / FOTO: UdL
baixcorva
La trobada científica, que s'organitza en sis sessions temàtiques, presentarà els resultats de les investigacions realitzades pel que fa als aspectes fisiològics, tecnològics i patològics que afecten la qualitat i seguretat dels productes hortofructícoles. Entre altres, es donarà a conèixer el funcionament dels sistemes que detecten "l'estrès" que poden patir les fruites i verdures mentre es conserven en cambres frigorífiques -si es sotmeten a nivells d'oxigen massa baixos-, a més d'altres tipus de sensors que avaluen seua qualitat.

Unes 130 persones s'han inscrit al simposi, organitzat per la Societat Espanyola de Ciències Hortícoles (SECH) i l'Associació Portuguesa d'Horticultura, on es presentaran un total de 118 treballs realitzats per científics espanyols, portuguesos i de països de l'Amèrica Llatina (Mèxic, Costa Rica, Argentina, Uruguai, Xile, Colòmbia i Brasil). A més, el proper dijous s'ha organitzat una jornada tècnica, oberta al sector hortofructícola de Lleida, sobre les noves tecnologies que es poden aplicar en l'avaluació i preservació de la qualitat de fruites i verdures.