Lliurament del Premi Alfons de Borja 2026

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Saló Víctor Siurana (Rectorat)
Web:
Lliurament del Premi Alfons de Borja 2026
Inici:
 | 
Marcel Llopis, cap del Grup de Lideratge en Intel·ligència Artificial i Ciència de Dades al Jet Propulsion Laboratory (JPL) de la NASA Marcel Llopis / Foto: NASA

Lliurament del Premi Alfons de Borja 2026 a Marcel Llopis, cap del Grup de Lideratge en Intel·ligència Artificial i Ciència de Dades al Jet Propulsion Laboratory (JPL) de la NASA i enginyer tècnic informàtic de l'EPS de la UdL, que oferirà una xerrada sobre intel·ligència artificial, robòtica i exploració espacial.

L’Associació d’Antics Alumnes de la Universitat de Lleida – Alumni UdL ha concedit el Premi Alfons de Borja 2026 a Marcel Llopis, cap del Grup de Lideratge en Intel·ligència Artificial i Ciència de Dades al Jet Propulsion Laboratory (JPL) de la NASA, el principal centre de l’Agència dedicat a l’exploració robòtica de l’espai. El guardonat, nascut l’any 1983 a Lleida, és enginyer tècnic en Informàtica per la UdL (2004) i enginyer en Informàtica i doctor en Computació per la UPC. Gràcies a una beca, va cursar un màster en Enginyeria Elèctrica a la Universitat de Califòrnia a Irvine. També té un màster en Direcció d’Enginyeria per la Universitat Johns Hopkins.

El Jurat ha valorat la seua rellevant trajectòria professional en els sectors aeroespacial, de la intel·ligència artificial i de la gestió de dades. Així mateix, n’ha destacat l’estreta vinculació amb l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, on ha pronunciat conferències amb les quals ha aportat el seu coneixement i experiència a les titulacions del centre.