Jornada de divulgació de la Història 'Horitzons Història 2024'

‘Horitzons Història 2024’ és una trobada que reuneix a Lleida experts de diversos països amb l’objectiu de desvelar els entrellats en matèria de divulgació històrica

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Auditori del Centre de Cultures (Cappont)
Web:
Jornades sobre divulgació de la Història 'Horitzons Història 2024'
Inici:
 |

Jornada de divulgació de la Història, en el marc de la trobada 'Horitzons Història 2024'.

Donar a conèixer la història, compartir els coneixements i arribar al públic general és la voluntat compartida de molts historiadors però també de periodistes, escriptors i altres professionals de la comunicació que dediquen la seva vida a acostar els fets que ja han passat a les persones del present.

‘Horitzons Història’ és una trobada amb experts de diversos països que vindran a Lleida per explicar-nos com fan la seva feina, de quina manera han fet de la divulgació històrica un ofici que consisteix a estendre un fil entre la comprensió del passat i el públic dels nostres dies, adaptant-se a mitjans molt diferents.

Entrada gratuïta amb inscripció prèvia.

PROGRAMA

10.00 h – Ones d’història | Professionals de Barcelona i Madrid revelaran els secrets per despertar l’interès dels oients radiofònics en la història

Hi intervenen: Xavier Carmaniu, autor de programes d’història a Catalunya Ràdio, Ona Catalana i Cadena SER, David Botello, autor de programes d’història a la Cadena SER i a TeleMadrid i Enric Calpena, periodista i historiador, director del programa En guàrdia a Catalunya Ràdio.
Modera: Anna Sàez, periodista, directora del diari Segre

12.00 h – Història novel·lada | Les escriptores Núria Cadenes i Tània Juste i l’autor pallarès Pep Coll formen part de la tradició de la novel·la històrica a casa nostra, i a Lleida explicaran el perquè del seu èxit.

Hi intervenen: Pep Coll, autor, entre altres obres, de la novel·la “Dos taüts negres i dos de blancs”, Núria Cadenes, autora, entre altres obres, de la novel·la “Tiberi Cèsar” i Tània Juste, autora, entre altres obres, de la novel·la “Les noies de Sants”.
Modera: Enric Calpena, periodista i historiador, professor a la Facultat de Comunicació Blanquerna

16.00 h – La història al quiosc | Les revistes d’història més prestigioses aterren a Lleida de la mà del director de contingut de la BBC History Magazine i de les directores de les revistes Historia y vida i Sàpiens. El paper NO s’ha’acabat!

Hi intervenen: Clàudia Pujol, directora de la revista Sàpiens, Isabel Margarit, directora de la revista Historia y Vida i Àlex Claramunt, director de la revista Historia Moderna, del grup Despertaferro.
Modera: Manel López, historiador, professor a la Universitat de Lleida

18.00 h – Història en digital | Historiadors i divulgadors troben a internet nous canals per arribar a altres públics àvids d’aprendre sobre història. Amb ells rememoraren el passat mitjançant les eines del present (i del futur).

Hi intervenen: Eugenia Tenenbaum, historiadora de l’art i divulgadora a Instagram, Daniel Cortijo, historiador i docent, creador de Altres BCN i Pau Inarejos, periodista i guionista, creador de Romanic Català.
Modera: Francesc Canosa, director de la revista Horitzons, professor a la Facultat de Comunicació Blanquerna

20.00 h – Acte de clausura

Jornada de divulgació de la Història 'Horitzons Història 2024'